piątek, 10 listopada 2023

Drożdżowa rolada z białym makiem


DROŻDŻOWA ROLADA

 Z BIAŁYM MAKIEM



Jutro Świętego Marcina. W tym dniu do tradycji należy pieczenie i spożywanie słodkich rogali z białym makiem, bakaliami, obficie polanych lukrem. Troszkę uprościłam sobie i upiekłam rolady drożdżowe. To na pewno mniej kaloryczna wersja rogali, ponieważ one są na cieście półfrancuskim

Ciasto drożdżowe;

300 g. mąki (typ 450)
1 łyżeczka cukru z wanilią
40 g. cukru pudru
20 g. świeżych drożdży
1 surowe jajko
160 ml mleka
50 g, masła

Mąkę przesiej, wsyp cukier waniliowy, cukier puder, dodaj pokruszone drożdże, wlej letnie mleko, jajko i rozpuszczone masło. Ciasto mieszaj 5 minut mikserem z hakiem, lub drewnianą łyżką. Rękoma uformuj kulę. Umieść ją w misce i nakryj ściereczką. Odstaw na ok. 50 minut w ciepłe miejsce.

Nadzienie;

200 g, zmielonego suchego białego maku
2 szklanki mleka
łyżka masła
3.4 szklanki cukru pudru
3 łyżki posiekanych orzechów pecan
2 łyżki kandyzowanej skórki pomarańczowej
3 krople aromatu pomarańczowego

Surowy mak zmiel, dodaj mleko i podgrzewaj, od czasu do czasu mieszaj. Mak wchłonie całe mleko i utworzy się coś w rodzaju gęstej papki. Ja jeszcze dołożyłam pół szklanki mleka. W trakcie podgrzewania dołóż masło, posiekane orzechy, skórkę pomarańczową, aromat na końcu cukier.


Lukier;

1/2 szklanki cukru pudru
łyżeczka wody
łyżeczka soku z cytryny.


Wyrośnięte ciasto podziel na dwie części. Każdą rozwałkuj na prostokąt. Posmaruj farszem i zwiń. Piecz w dwóch formach keksówkach.  w 160* przez 20 minut. Po wystudzeniu polej lukrem i udekoruj bakaliami.







25 komentarzy:

  1. No conocía este rollo, pero sin duda es muy bueno.
    Besos.

    OdpowiedzUsuń
  2. Rolada wygląda przepysznie.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo podoba mi się Twoja uproszczona wersja a rolady wyglądają super!
    Ja z kolei upiekłam 4 drożdżowe rogale 4XL z białym makiem:)
    Pozdrawiam cieplutko 🤗

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam te rogale świętomarcińskie. Najlepsze są te prosto z Poznania... miałam kiedyś okazję jeść, pychota :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Se ve tan rica. Gracias por la receta. Te mando un beso.

    OdpowiedzUsuń
  6. Pyszna propozycja! Uwielbiam wypieki z makiem. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pieknie wygląda, ja z natury robię zawijańce na blaszkę i one strasznie mi pękają, nie wiem co za przyczyna.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny pomysł, bo jednak ze zwijaniem rogalików jest dużo więcej roboty. A tutaj te wszystkie cudowne smaki i tak są apetycznie zamknięte :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja również bardzo uwielbiam nie tylko rogale świętomarcińskie, ale także roladę z masą makową. Coś, co uwielbiam, jeśli chodzi o wyroby cukiernicze na bazie masy makowej. Jednym słowem... wybornie 🤗😘❤

    OdpowiedzUsuń
  10. Drożdżowa rolada z białym makiem prezentuje się bardzo smakowicie :D
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  11. O rany ależ ona doskonała! Super pomysł z uproszczeniem sobie pracy,ja w zeszłym roku bawiłam się z rogalami 😀

    OdpowiedzUsuń
  12. Mam wrażenie, że o tej godzinie nie powinnam już do Ciebie zaglądać, bo robię się głodna :)))

    OdpowiedzUsuń
  13. Drożdżowa rolada prezentuje się bardzo smakowicie :D
    Idealna rolada do kawy :D Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  14. Witaj deszczowo, listopadowo
    Już mi zapachniało to drożdżowe ciasto. I ja zrobiłam sie głodna, ale przede wszystkim zatęskniłam do dzieciństwa, gdy jadłam jeszcze ciasto z glutenem...
    Niech każdy dzień będzie dla Ciebie łaskawy w codzienności

    OdpowiedzUsuń
  15. jakby inspirowany rogalem marcińskim

    OdpowiedzUsuń
  16. Moja mama uwielbia wszelkie słodkosci z makiem. Na święta będzie tort makowy.

    OdpowiedzUsuń
  17. Ojjj zjadłabym takie pyszności!

    OdpowiedzUsuń