wtorek, 21 listopada 2023

Kruchy placek z jabłkami


KRUCHY PLACEK

 Z JABŁKAMI



Pyszne i nie za słodkie ciasto. Do jego przygotowania nie potrzebujesz miksera. Wymieszaj go ręką i uformuj kulę. Nie wymaka także siekania zimnego masła z mąką, jak to jest robione przy tradycyjnych ciastach kruchych. Jeżeli zrobisz go przynajmniej raz, na pewno będziesz do niego wracać. Jabłka możesz zastąpić innymi owocami np. sezonowymi.

Przygotuj;

200 g. masła lub margaryny
3 szklanki mąki
4 żółtka
1/3 szklanki cukru
1 łyżka cukru z wanilią
mała łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżka cynamonu
5 dużych jabłek

Masło rozpuść w rondelku, nie gotuj go, podgrzej do momentu rozpuszczenia. Odstaw, aby przestygło.
Do wystudzonego chłodnego masła przesiej mąkę, wbij żółtka, cukier waniliowy, cukier, proszek do pieczenia. Wymieszaj ręką, aż składniki połączą się i utworzą zbitą masę. Kawałek ciasta oderwij i umieść w zamrażarce. Pozostałą włóż do lodówki na 20 minut. Po dwudziestu minutach, może być dłuższy, lecz nie krótszy czas, wyjmij ciasto z lodówki, umieść go w formie do pieczenia 25/25 cm. Nakłuj widelcem i piecz 20 minut w 170*
Jabłka obierz i pokrój na ósemki, posyp je cynamonem.
Upieczony spód wyjmij z piekarnika, umieść na min jabłka, a na wierzch zetrzyj ciasto z zamrażalnika.
Ponownie piecz w 170* 30 minut. 

W sezonie jesiennym zamiast gałki lodów udekorowałam bitą śmietaną.

Smacznego.




17 komentarzy:

  1. Zapisuję przepis i na pewno do niego wrócę :) Uwielbiam szarlotki i wszelkiego rodzaju ciasta z jabłkami, a Twój przepis wydaje się prosty i nieskomplikowany. Buziaki!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Noe ma nic piękniejszego od takiego ciasta. Super :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam smaka na takie ciacho od dłuższego czasu:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam takie placki. Aż nabrałam ochoty na taki deser.

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie wczoraj się u mnie skończyło takie ciasto. 🙂

    OdpowiedzUsuń
  6. Mamy sporo jabłek, moja mama pewne będzie coś podobnego robiła:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Se ve muy rico. Gracias por la recomendación. Te mando un beso.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie ma to, jak smaczna szarlotka🍎🍰🤗
    Pozdrawiam serdecznie😊🌺

    OdpowiedzUsuń
  9. Z jabłkami każde ciasto jest pyszne. Szczególnie jesienią i zimą smakuje najlepiej. Pozdrawiam serdecznie 🌺🌹

    OdpowiedzUsuń
  10. Przepyszny placuszek 🧡 Od samego patrzenia pracują kubki smakowe :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale apetycznie wygląda ten placek! Bardzo lubię tego typu wypieki :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jabłka i kruszonka? zawsze!

    OdpowiedzUsuń
  13. Jak ja dawno nie jadłam szarlotki,a ta wygląda tak obłędnie że trudno przejść obok niej obojętnie 🙂

    OdpowiedzUsuń
  14. Pyszota! Szarlotka zawsze się sprawdza i smakuje:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Przypomniałaś mi o szarlatce, którą lubię ale zapomniałam o niej xD

    OdpowiedzUsuń
  16. Kruche ciasto i owoce to moje ulubione połączenie:)

    OdpowiedzUsuń