czwartek, 24 marca 2016

CZEKOLADOWA CHMURKA



Miałam nazwać to ciasto ''Delicja''. Wzorowałam się na popularnych ciastkach :).
Jednak smak i konsystencja (rozpływająca się w ustach) , nawet w połowie nie przypomina w/w ciasteczek.

BISZKOPT;
5 małych jaj, 5 łyżek maki, 5 łyżek cukru i połowa łyżeczki proszku do pieczenia.
Z białek ubijamy pianę pod koniec ubijania dodajemy cukier. Do piany dodajemy stopniowo żółtka cały czas miksując na niskich obrotach.Następnie dodajemy mąkę przesianą z proszkiem. Pieczemy 20 min w 180*

GALARETKA;
Mała puszka mandarynek, 2 galaretki pomarańczowe, 2 i 1/2 szklanki wrzątku.
Sok z mandarynek z puszki także wykorzystałam do galaretki.

CZEKOLADOWA PIANKA;
Gorzka czekolada 100g, łyżeczka kakao, 3 łyżki śmietanki 36%, 2 łyżki cukru, 5 białek, 1/2 kostki masła.

Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej pod koniec dodać śmietankę. Ostudzić.
Białka ubić z jedną łyżką cukru.  Masło ubić z jedną łyżka cukru.
Do masła dodajemy stopniowo masę czekoladową. Na koniec dodajemy pianę z białek , miksując na niskich obrotach.

Na biszkopcie poukładałam mandarynki, wylałam tężejąca galaretkę. Na zastygniętą galaretkę dałam masę czekoladową.

Należy schłodzić w lodówce najlepiej całą noc.
U mnie już po godzinie torcik poszedł do krojenia ;)

Polecam .


5 komentarzy: