sobota, 23 listopada 2019

Placki ziemniaczane po Węgiersku z dodatkiem dyni.



PLACKI ZIEMNIACZANE PO WĘGIERSKU Z DODATKIEM DYNI


Pyszne i delikatne placuszki ziemniaczane z dodatkiem surowej startej dyni i pikantnym sosem.
Rozpływają się w ustach i zapewniam, że na jednej porcji nie skończy się jeść.

Składniki na placki;

2 kg ziemniaków
1 kg dyni
2 jaja
2 szklanki mąki pszennej 
2 średnie cebule
 5 dużych ząbków czosnku
sól
pieprz czarny świeżo mielony

Ziemniaki i dynię obrać i zetrzeć na drobnych oczkach. Po starciu, warzywa puszczą sporo soków, nie należy tego odciskać ani wylewać. Wbić jaja, dodać mąkę, poszatkowaną cebulę, zmiażdżony czosnek i przyprawy. Dokładnie wymieszać. Placuszki smażyć na oleju z obu stron na złocisty kolor.

Składniki na sos;

800 g. mięsa -szynki
1/4 surowej czerwonej papryki
mały słoiczek domowych ogórków w gyrosie (przepis)
kilka pieczarek
4 ziarna ziela angielskiego
płaska łyżeczka papryki ostrej
2 średnie cebule
4 ząbki czosnku
sól i pieprz do smaku
2 łyżki mąki do zagęszczenia sosu

Mięso należy pokroić na małe kawałki. Dusić pod przykryciem z pokrojonymi warzywami i przyprawami. Kiedy już zmięknie, w pół szklanki zimnej wody rozprowadzamy mąkę. W ten sposób zagęszczamy sos.

Smacznego.






15 komentarzy:

  1. Jak ja dawno nie jadłam placków ziemniaczanych.

    OdpowiedzUsuń
  2. Całe wieki nie jadłam placków ziemniaczanych ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam placki ziemniaczane. U mnie je się je ze śmietaną. 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Placki ziemniaczane znajdują się w trójce moich ulubionych dań. Mogłabym objadać się nimi codziennie i chyba nie znudziłyby mi się. Z dodatkiem dyni jeszcze nie próbowałam, ale myślę, że też byłyby uzależniające.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Z dynią nie robiłam . Placki ziemniaczane to moje ulubione danie . Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wiem, że będzie to dla Ciebie dziwne, co teraz napiszę, alee...od zawsze nie lubię placków ziemniaczanych.
    Próbowałam wiele razy z dodatkami i bez, bez efektu☹️
    Pozdrawiam 🥗

    OdpowiedzUsuń
  7. Jestem łasuchem jeśli chodzi o placki ziemniaczane, uwielbiam je z różnymi dodatkami

    OdpowiedzUsuń
  8. ach, i teraz marzą mi się placki:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja też nigdy nie robiłam z dynią. Najgorsze to fakt, że Czeredzie szybko nudzi się tarcie ziemniaków i zawsze jest placków za mało :-(

    OdpowiedzUsuń
  10. uwielbiam! dawno juz nie jadlam plackow

    OdpowiedzUsuń
  11. Przepysznie wyglądają Małgosiu :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Takie obiadki to ja lubię bardzo :-)

    OdpowiedzUsuń