sobota, 17 sierpnia 2019

Ogórki na zimę w przyprawie gyros



OGÓRKI NA ZIMĘ W GYROSIE




5 kilogramów ogórków
4 szklanki wody
1 szklanka octu 10%
2 szklanki cukru
1 łyżeczka gorczycy
kilka liści laurowych
2 łyżki przyprawy Gyros
2 kopiate łyżki soli

Ogórki dobrze wyszorować. Następnie poszatkować ze skórką. Zasypać solą, wymieszać, przykryć ścierką kuchenną i odstawić na kilka godzin.
Po tym czasie odlać wodę, która się nagromadziła.
W osobnym naczyniu zagotować wodę z cukrem, octem i przyprawami.
Gorącą wlać do ogórków. 
Surową sałatkę wkładać do słoików, na końcu uzupełnić zaprawą.
Pasteryzować 20 minut. Po wyjęciu, słoiki odwrócić dnem do góry. 

Smacznego.

9 komentarzy:

  1. Takie ogórki na zimę będą jak znalazł.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja robię w tym roku moje pierwsze ogórki :) I z ogrodu i przetwory ;)
    W zeszłym jeszcze mama mi pomagała ;)
    Chętnie zapiszę sobie Twój przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie zerwaliśmy ogórki, więc w poniedziałek wypróbuję przepis. 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. W ubiegłym roku "przetwarzałam" ogórki na różne sposoby. Były i te z przyprawą gyros. W tym roku przed wyjazdem tylko kisiłam.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Robię co roku,są bardzo smaczne :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam przetwory z ogórków :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Hello, thanks for the information. Have a nice day dear! xx

    OdpowiedzUsuń
  8. Kiedyś robiłam mnóstwo przetworów na zimę, ogórkowych także.
    Dzieci nie jedzą już takich sałatek, bo preferują zdrowy tryb życia.
    Mój chory żołądek nie lubi octu, ani kwasów wszelakich.
    Ale sałatka, po składzie widzę- smaczną być musi:)

    OdpowiedzUsuń