piątek, 2 sierpnia 2019

Faszerowane cukinie



FASZEROWANE CUKINIE




3 średnie cukinie
500 g. ryżu
5 dużych pieczarek
1/2 surowej papryki czerwonej
4 średnie cebule
1 ząbek czosnku
kiełbasa jedna laska
sól ziołowa
przyprawa grillowa ostra
bazylia
tymianek
sól
oliwa kilka łyżek
ser żółty łatwotopliwy, sporo

Cukinie należy przekroić wzdłuż i łyżką wybrać środek, to co wybierzemy, nie wyrzucamy.
Pokrojone cukinie delikatnie smarujemy oliwką i obficie posypujemy ziołami, lekko solimy.
500 g. ryżu gotujemy w/g przepisu na opakowaniu.
Kiełbasę, cebule, paprykę, pieczarki, środki z cukiń i czosnek drobno kroimy. Następnie dusimy na oliwce na patelni. Doprawiamy do smaku.
Usmażone warzywa łączymy z ugotowanym ryżem.
Farsz wykładamy na cukinie.
Posypujemy obficie serem żółtym.
Wkładamy do nagrzanego piekarnika 170* i pieczemy ok. 50 minut.

Smacznego.





15 komentarzy:

  1. Mam wysyp cukinii więc przygotuję to danie.
    Gosiu, dotyczy papryki czy cukinii: Papryki należy przekroić wzdłuż i łyżką wybrać środek.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Łucjo dziękuję za zwrócenie uwagi :) Ocvzywiście,że chodzi o cukinie :)

      Usuń
  2. Proste i fajne wykorzystanie cukini :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Za samymi cukiniami nie przepadam, ale takie faszerowane mogą mi zasmakować.

    OdpowiedzUsuń
  4. typowo letnie danie :) a mi zapachnialo :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Potraw z cenkini w takim wydaniu nie jadłam

    OdpowiedzUsuń
  6. Na pewno przekażę ten przepis mojej mamie, bo ona i tata bardzo lubią różnego rodzaju cukiniowe wariacje. 😊

    OdpowiedzUsuń
  7. Inna wersja mojego przepisu . Ja najczęściej faszeruję mięsem mielonym z różnymi dodatkami . Miłego weekendu 🍎🍒🍎

    OdpowiedzUsuń
  8. Cukinię faszeruję przez cały rok, bo teraz są dostępne w sklepie cały czas.
    Lubię, bo to szybkie, smaczne i syte danie:) i na jarsko i bogato- z mięsem. Musi być dużo przypraw i ziół.
    Pozdrawiam serdecznie znad porannej kawki:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nice post dear! Have a great week! xx

    OdpowiedzUsuń