piątek, 23 sierpnia 2019

Kołacz serem



KOŁACZ Z SEREM



Ciasto drożdżowe na dużą blachę z serem i rodzynkami. Doskonałe do kubka mleka.

50 g. świeżych drożdży
1 szklanka ciepłego mleka
500 g. mąki pszennej typ 450 TOTA
50 g. cukru
100 g. masła

dodatkowo na wierzch;

250 g. sera tłustego
2 jaja
łyżka cukru z wanilią
1/3 szklanki cukru
rodzynki
2 łyżki skrobi ziemniaczanej

W misce rozkruszyć drożdże, dolać pół szklanki ciepłego mleka, dwie łyżki cukru i dwie łyżki mąki. Wymieszać i odstawić w ciepłe miejsce na 10 minut.

W osobnym naczyniu wymieszać resztę składników, oprócz masła. Wlać wyrośnięty zaczyn i wyrabiać ok. 10 minut. Pod koniec wyrabiania stopniowo wlewać roztopione masło. Ciasto wyrabiać, aż do całkowitego wchłonięcia tłuszczu.
Ponownie odstawić w ciepłe miejsce, tym razem na godzinę.

Gdy ciasto rośnie przygotowałam masę serową.
Całe jaja zmiksowałam z cukrem i cukrem waniliowym. Ser zgniotłam widelcem, połączyłam z jajami i skrobią. Dodałam rodzynki.

Ciasto po wyrośnięciu należy krótko wyrobić, rozwałkować i umieścić we formie do pieczenia.

Na surowe wyłożyć masę serową.

Piec w 180* 30-35 minut.




#totamąka
#dobramąka
#totaksmakujeżycie
#totaksmakujegościnność 



11 komentarzy:

  1. Bardzo chętnie zjadłabym takie drożdżowe ciasto z kubkiem mleka :D
    Pozdrawiam, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba zgłodniałam :-) Pyszności :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię drożdżowe ciasto, taki kołacz chętnie zjadłabym na śniadanie :) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie jadłam ale słyszałam o nim :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiałam tradycyjny śląski kołocz z serem robiony przez moją teściową.
    To była prawdziwa poezja.Och zjadłabym kawałeczek.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pycha, skusiłabym się na kawałeczek :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam każdą drożdżówkę z serem ❤

    OdpowiedzUsuń