niedziela, 21 października 2018

Ciasto orkiszowe z gruszkami i jabłkami




CIASTO ORKISZOWE



Ciasto z mąki orkiszowej z gruszkami i jabłkami.
Bardzo smaczne, wilgotne i rozpływa się w ustach.
Do pieczenia uzyłam formy 25/25 cm z wysokimi bokami. Jeśli takiej nie posiadasz, polecam większą blaszkę.





6 średnich jaj
1 i 1/3 szklanki cukru
1 i 1/3 kostki masła
1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia

500 g obranych jabłek
500 g. obranych gruszek.

Mąkę należy przesiać z proszkiem do pieczenia i odstawić.

Masło miksujemy z cukrem na białą masę. Stopniowo dodajemy po jednym całym jajku. 
Na stępnie mąkę orkiszową z proszkiem do pieczenia. Miksujemy chwilę na wolnych obrotach.
Jabłka i gruszki kroimy w plasterki, lub jak ktoś woli. 
Na dno formy dajemy papier do pieczenia. Wykłądamy ciasto i układamy na nim, wymieszane z cynamonem  owoce.

Wkłądamy do nagrzanego do 170* piekarnika. Piekłam z termoobiegiem pół godziny, następnie przez 20 minut grzanie opcja dół.

Smacznego.




13 komentarzy:

  1. wygląda świetnie!
    bardzo lubię ciasta z owocami i bardzo żałuję że nasz sezon się już kończy

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie piekłam orkiszowych ciast:))ale kiedyś zostałam podobnym poczęstowana i bardzo mi smakował:))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  3. Z pewnością świetnie smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Gruszki, jabłka uwielbiam ciasta z tymi owocami.
    Słonecznego tygodnia:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie zrobiłyśmy orkiszowe rogaliki i są przepyszne :) Ciasto z tą mąką ma dużo fajniejszy smak niż na zwykłej pszennej :P A gruszki i jabłka o tej porze to jest to ^^

    OdpowiedzUsuń
  6. Ależ ono cudownie wysokie! Aż ślinka leci:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda bardzo kusząco, a mąka orkiszowa sprawia, że ciasta są lżejsze niż ze zwykłej mąki pszennej :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pyszne i bardzo aromatyczne ciasto z jabłkami i gruszkami :) Typowo jesienne smaki.

    OdpowiedzUsuń
  9. Na takie ciasto jestem chętna :) To coś dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń