wtorek, 18 lipca 2023

Pieczony schab


 PIECZONY SCHAB






Pieczony schab to klasyka polskiej kuchni. Według tego przepisu wychodzi pyszny i soczysty. Sprawdzi się jako dodatek do dań obiadowych i na pieczywo. Nie wymaga dużego nakładu pracy, powiem, że jest to przepis banalnie prosty. 


Składniki;

  • 1,5 kg schabu bez kości
  • 1 łyżka soli
  • 3-4 liście laurowe
  • kilka ziaren ziela angielskiego
  • 2 płaskie łyżki majeranku
  • 1 płaska łyżeczka papryki słodkiej
  • 5 łyżek czosnku granulowanego 
  • 1/2 łyżeczki gałki muszkatołowej
  • 1/2 łyżeczki pieprzu (najlepiej świeżo zmielonego)
  • opcjonalnie 1 płaska łyżka przyprawy do mięs
  • 3 łyżki oleju roślinnego do smażenia

Mięso wcześniej zamarynowałam. Zazwyczaj robię to wieczorem, aby nasiąknęło przyprawami.

Schab wypłukałam pod zimną wodą, a następnie osuszyłam za pomocą papierowego ręcznika.  Natarłam go oliwą, solą i posypałam przyprawami. Umieściłam go w gęsiarce i włożyłam do lodówki na całą noc. Następnego dnia garnek położyłam na ogniu, lekko podlałam wodą. Gotowałam w dwóch etapach. Każdy po 40 minut. Wyglądało to tak; pierwsze 40 minut, następnie wyłączyłam na godzinę i ponownie gotowałam 40 minut. Mięso jest soczyste i dobrze się kroi. 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz