wtorek, 18 lipca 2023

Pizza z patelni

 

 PIZZA Z PATELNI



Pizza na drożdżach upieczona na patelni. Obecnie mamy takie upały, że odpalanie piekarnika u mnie nie wchodzi w rachubę. Zrobiłam ciasto drożdżowe i wyszło pięć sztuk sporych pizz. 

Latem ciasto drożdżowe rośnie jak na drożdżach :). Nastawiłam je i czymś się zajęłam, a tu patrzę, ciasto wypłynęło z głębokiego naczynia. Celowo takie wybrałam, abym miała więcej czasu na inne sprawy. Jednak gdy temperatura przekracza 35*C czas oczekiwania znacznie się skraca.

Składniki;

500 g. mąki 00
płaska łyżka soli
20g. świeżych drożdży
200 ml. letniej wody + 1/2 szklanki
łyżka oliwy do posmarowania dłoni

Na wierzch;

kilka pieczarek
2 cebule
ser mozzarella i mimolete starty
sól i pieprz czarny świeżo zmielony




Mąkę przesiej i dokładnie wymieszaj ze solą. Zrób dołek do którego daj, pokruszone drożdże i wlej wodę. Odstaw na 10 minut. Następnie masę dobrze wymieszaj mikserem z hakiem. Podczas mieszania dolej jeszcze pozostałą 1/2 szklanki wody. Surowe ciasto umieść w naczyniu i odstaw do wyrośnięcia. 
Ciasto będzie trochę rzadkie. Natłuść ręce olejem i uformuj pięć porcji. Każdą z nich, gdy umieścisz na patelni, spłaszcz silikonową szpatułką lub natłuszczoną łyżką. Przed położeniem pizzy na patelnię, jej dno lekko natłuść. Smaż 3 minuty, następnie odwróć na drugą stronę. Teraz możesz posmarować passatą i ułożyć dodatki. Nakryj pokrywką, jednak zrób mały lufcik, aby nadmiar pary wydostawał się. Piecz w zależności od grubości od 5-7 minut, na bardzo małym ogniu.






Smacznego.  




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz