poniedziałek, 17 lipca 2023

Wegańskie brownie z wiśniami

 

WEGAŃSKIE BROWNIE

 Z WIŚNIAMI 






Mocno kakaowe ciasto, lekko słodkie i kwaskowate wiśnie to strzał w dziesiątkę. Z początku miałam upiec tradycyjnego murzynka. Jednak po krótszym lub niezbyt krótkim namyśle, moje kubki smakowe powiedziały stanowcze NIE dla murzynka. Zerwałam z drzewa świeże wisienki i przystąpiłam do działania. Wymyśliłam ciasto z dużą ilością kakao, bez miksowania, wystarczy łyżka, miska i szklanka oraz forma do pieczenia 20/30 cm.

Składniki;

2 szklanki mąki pszennej
1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
1 płaska łyżeczka sody
6 dużych łyżek kakao
1 szklanka cukru
12 łyżek oleju
2 łyżeczki soku z cytryny
2 szklanki wody
wiśnie

Do miski przesiej mąkę, kakao, sodę oczyszczoną, cukry, proszek do pieczenia i dobrze wymieszaj łyżką. Do suchych wymieszanych składników wlej olej, wodę i sok z cytryny. Ponownie  dokładnie wszystko razem wymieszaj.
Wiśnie wypłucz i usuń pestki. 
Surowe ciasto wylej do formy wyłożonej papierem do pieczenia, na wierzchu poukładaj wisienki.
Nagrzej piekarnik do 160*C, włóż formę z ciastem i piecz 45 minut góra- dół.

Smacznego.








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz