środa, 25 maja 2016

Ciasto z truskawkami z nutką cytryny

Bardzo proste
Bardzo szybkie
Bardzo smaczne


1.CIASTO

1/2 kostki margaryny
1 cukier waniliowy
1 szklanka cukru
3-4 całych jaj(zalezy od wielkości)
2 szklanki mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
starta skórka z jednej cytryny




Margarynę miksujemy do białosci z cukrem i cukrem waniliowym.
Do masy dodajemy po całym jajku, cały czas miksując.
I stopniowo dodajemy po łyżce mąki , przesianej z proszkiem do pieczenia.
Miksujemy do uzyskania puszystej masy.

2.KRUSZONKA

1/4 kostki masła lub margaryny
dwie łyżki cukru
mąka pół szklanki 


Piekłam 45 min.w 150 * po wyłączeniu trzymałam jeszcze w zamkniętym piecu 15 minut.



8 komentarzy:

  1. Bardzo fajne ciasto :)
    Czekam na truskawki z utęsknieniem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już pojawiły się truskawki. Jednak najlepsze są kiedy jest ich wysyp i słońce.

      Usuń
    2. Ja czekam na swoje. W moich rejonach (na północy Polski) jeszcze nie ma truskawek. Dopiero kwitną :) Są przywożone z południa Polski. No, ale jakoś się przyzwyczaiłam, że skoro mam swoje, to nie kupuję :) I muszę czekać :)

      Usuń
  2. pyszne ciacho w sam raz do kawki lub na podwieczorek :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zawsze takie ciacho będzie kojarzyć nam się z babcinymi podwieczorkami ^^

    OdpowiedzUsuń
  4. Alutka-Gotuje29 maja 2016 18:58

    Uwielbiam takie ciasta drożdżowe...mniam

    OdpowiedzUsuń
  5. Szybko prosto i smacznie - to jest to co lubię najbardziej! :D

    OdpowiedzUsuń
  6. A ile tych truskawek dodajemy?

    OdpowiedzUsuń