piątek, 22 lipca 2016

Mufinki miętowe z czekoladą



Bardzo lubię połaczenie mięty i czekolady.
 Na przykład w lodach, deserach.
Listki mięty dodaję do napojów zimnych a w zimie robię herbatki rozgrzewające z suszonymi listkami.


Wymysliłam bardzo smaczne i aromatyczne mufinki, w których są listki miety.




80 ml oleju
8 listków mięty
250 ml mleka
1 jajko
1 łyżeczka proszku do pieczenia
2 łyżki kakao
szczypta soli
1/2 szklanki cukru
1 i 1/2 szklanki mąki
kilka kostek gorzkiej czekolady

Listki mięty siekamy na drobno i wsypujemy do oleju. Trzymałam w oleju godzinę.
 Następnie wszystkie składniki wraz z olejem i miętą umieściłam w misce.( oprócz czekolady )
Zmiksowałam.

Piekłam w 170* przez 20 minut.
Gdy mufinki były ciepłe, na każdej umieszczałam po kostce czekolady i gdy zmiękła rozsmarowałam łyżeczką. Udekorowałam mietą i nagietkiem.



Z podanych proporcji wyszło mi 12 mufinek
Mufinki piekłam z; 
Słodkie okruszki
Smak mojego domu
Lidią Wesołowską FB 
Czarna od kuchni
Moje domowe kucharzenie




5 komentarzy:

  1. świetny pomysł z tą miętą :) lody mi nie podchodzą, ale duet mięta & czekolada w innych kombinacjach uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne zdjęcie. Muffinki bardzo fajne. Podoba mi się pomysł z miętą :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszna propozycja, mięta i czekolada to super połączenie :) Dziękuję za wspólne wypiekanie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ależ pięknie wyglądają :D Muffinki zawsze są dobre na każdą okazję :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Czekoladowe ..mniam..dzięki za wspólne pieczenie.

    OdpowiedzUsuń