poniedziałek, 21 października 2019

Ciasto marchewkowe z pysznym kremem



CIASTO MARCHEWKOWE 



Przepisów na ciasta marchewkowe jest mnóstwo. Robiłam różne, jednak ten zagościł w mojej kuchni. Ciasto nie jest przesłodzone, przypraw jest odpowiednia ilość i ta jasna masa na zewnątrz, po prostu rozpływa się w ustach.


Składniki na formę 24/28 cm;

1 szklanka cukru lub erytrolu
3 jajka
1 szklanka oleju
2 szklanki mąki pszennej
3 duże marchewki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
2 łyżeczki cynamonu
1 łyżeczka sody
1 łyżeczka przyprawy do piernika

Marchew zetrzeć na drobnej tarce. Jajka zmiksować z cukrem, aż cukier się rozpuści. Na przemian dodawać mąkę przesianą z proszkiem i sodą oraz olej olej.
Przyprawę do piernika i cynamon wymieszać i dokładnie połączyć z ciastem.
Startą marchew odcisnąć i dodać do masy. Wymieszać szpatułką. Ciasto wyłożyć na blaszkę i piec 160* 60 minut.

Biała polewa;

5 łyżek cukru pudru
100 g. serka białego kremowego
50 g. masła

Masło zmiksować na puch z cukrem pudrem. Stopniowo dokładać serek.
Polewą smarować wystudzone ciasto.

Smacznego.




17 komentarzy:

  1. To ciasto wygląda na przepyszne. Mniam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Lovely post dear! Have a great week! xx

    OdpowiedzUsuń
  3. Też robię takie ciasto. Jest przepyszne.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda obłędnie:) Robiłam kiedyś podobne ciasto, muszę do niego wrócić :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jadłam ciasto marchewkowe ale takie suche do herbatki bez kremu. Muszę wypróbować przepis. 😊

    OdpowiedzUsuń
  6. Piekłam to ciasto, faktycznie smaczne🥧
    Pozdrawiam serdecznie na miły dzień i kolejne równie udane 🥕☕🤗

    OdpowiedzUsuń
  7. Pyszne, zjadłabym z wielką chęcią :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Chodzi za mną już drugi tydzień ciasto marchewkowe :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nigdy nie piekłam ciasta marchewkowego, ale się postaram :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam ciasto marchewkowe,z taką polewą musi być wyborne :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Marchewkowe to moje ulubione ciasto :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Marchewkowe jesienią jest najlepsze :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam ciasto marchewkowe :).

    OdpowiedzUsuń