wtorek, 22 października 2019

Pulchne placuszki ze śliwkami



PULCHNE PLACUSZKI ZE ŚLIWKAMI




Do placuszków użyłam dużych śliw, są one bardzo słodkie i dają ciastu naturalną słodycz.

Przygotuj;

10 śliw
1 i 1/2 szklanki mleka
1 jajko
1/3 łyżeczka soli
2 szklanki mąki 
płaska łyżeczka proszku do pieczenia
płaska łyżeczka sody

Wszystkie składniki oprócz śliw, miksujemy w blenderze. Na spód patelni wlewamy olej i kładziemy dużą łyżką ciasto. Na surowe ciasto dajemy dwie połówki śliw. Patelnię przykrywamy pokrywką i pieczemy, aż spód zarumieni się. Odwracamy placek na drugą stronę, ponownie nakrywamy i pieczemy.

Przed podaniem sypiemy cukrem pudrem.

Smacznego.



22 komentarze:

  1. Smacznie, bo owocowo u Ciebie 🥭🥞
    Pozdrawiam serdecznie 😊💜

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię takie placuszki ale ze śliwkami nie robiłam:))muszę wypróbować:))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie jadłam placków ze śliwkami. U mnie w domu zawsze robiło się jedynie z jabłkami :)

    OdpowiedzUsuń
  4. jakie fajniutkie :) z kubkiem maślanki muszą być super :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Placuszki wyglądają pysznie :) Skusiłabym się na jednego :)

    OdpowiedzUsuń
  6. to ja się wpraszam na kilka sztuk:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Placuszki to my lubimy bardzo :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Interesting post dear! (as always)! xx

    OdpowiedzUsuń
  9. Same placuszki owszem ale ze śliwkami (lub innymi owocami) już nie zjem :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Tego typu placuszki robię często w różnych wersjach. Chyba zrobie w piątek. Ze śliwką jeszcze nie robiłam . Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Placuszków takich jeszcze nie jadłam, chętnie spróbuję. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Pyszności, ze śliwkami to ja biorę w ciemno :)

    OdpowiedzUsuń
  13. U mnie najczęściej placuszki z jabłkami, ale te ze śliwkami wyglądają mega apetycznie, więc muszę i ja takie usmażyć.

    OdpowiedzUsuń
  14. Oh very interesting recipe darling
    xx

    OdpowiedzUsuń
  15. Placki zawsze spoko :) W tym roku zdecydowanie za mało śliwek zjadłyśmy :P

    OdpowiedzUsuń
  16. Pyszne puszyste placuszki :) Ale ochoty narobiłaś mniam

    OdpowiedzUsuń
  17. Wyglądają bosko!!! Z jabłkami i jagodami robiłam, ale ze śliwkami koniecznie do wypróbowania:-)

    OdpowiedzUsuń