wtorek, 8 października 2019

Pierożki z mąki orkiszowej



PIEROŻKI Z MĄKI ORKISZOWEJ





Pierożki z farszem takim jak na pierogi ruskie i ciastem zrobionym z maki orkiszowej. Mega smaczne i gorąco polecam.

 Składniki na ciasto;

W zależności od ilości farszu, jednak ciasto można bez trudności dorobić.

500 g, mąki orkiszowej TOTA
2 szklanki bardzo ciepłej wody

Mąkę należy przesiać do miski, wlać wodę. Na początku wymieszać łyżką, następnie rękoma.
Ciasto powinno być miękkie, raczej luźne. Porcjami nakładać na stolnicę i wałkować. Stolnicę można lekko podsypać mąką, jednak nie za dużo.

Nakładać farsz i gotować w dobrze osolonej wodzie, aż zmiękną.

Farsz;

 500 g. ugotowanych ziemniaków
500 g sera białego
2 duże cebule
olej do smażenia
pieprz, sól

Ugotowane zimne ziemniaki przecisnąć przez praskę, ser również. Cebulę pokroić i podsmażyć na oleju. Wymieszać z ziemniakami i serem, doprawić do smaku. Ugotowane pierożki polać również podsmażoną cebulką

Smacznego :)








17 komentarzy:

  1. Mój tata by nie zjadł bo nie sa idealnie białe a ja jeśli mam zjeść pierogi to właśnie takie - ciasto bardziej mi smakuje a najlepsze to z gryczanej :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię takie wydanie pierogów. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie jadłam jeszcze takich pierożków. Na pewno by mi smakowały.

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę takie zrobić :-) Narobiłaś mi ochoty :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Z mieszanki mąki wrocławskiej i orkiszowej ciasto na pierogi już robiłam. Widzę, na przykładzie Twoich pierogów, że mąka orkiszowa może być świetnym zamiennikiem mąki pszennej. Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudowne pierożki kochana :-) uwielbiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Oj dawno już nie jadłam pierogów. Z ogromną przyjemnością skusiłabym się na Twoje :)

    OdpowiedzUsuń
  8. uwielbiam wszystkie pierożki ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja też kocham wszystkie pierożki:))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  10. Robiłam ciasta pierogowe z różnych rodzajów mąki.
    Smaczne i zdrowe, te z orkiszowej 🥟
    Smacznie pozdrawiam z samego wczesnego ranka😀

    OdpowiedzUsuń
  11. Pierogi love w każdej postaci,pyszne :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. pierogi uwielbiam w każdej postaci

    OdpowiedzUsuń
  13. Na takie apetyczne pierożki każdy się skusi :)

    OdpowiedzUsuń