piątek, 21 lipca 2017

Tarta bez pieczenia a la Tiramisu


Do tego ciasta nie potrzebna nam filiżanka kawy, ponieważ w jego składzie znajduje się jej cała szklanka. Idealne i orzeźwiające na upalne dni, a jego wykonanie zajmie kilka chwil. Poszłam na łatwiznę i kupiłam gotową polewę czekoladową, dodałam do niej łyżkę oliwki i gorzkiego kakaa. Ale kto powiedział, że bloger musi zrobić wszystko od podstawy. Pyszne, łatwe i polecam.





 TARTA BEZ PIECZENIA A LA TIRAMISU


























Składniki na tartę o średnicy 24 cm.

Masa;

2 serki homogenizowane o smaku waniliowym
2 żółtka
2 łyżki cukru
1/ 2 szklanki mleka
20 g. żelatyny

dodatkowo;

 paczka okrągłych biszkoptów
1 szklanka kawy rozpuszczalnej posłodzonej. Moc kawy należy wykonać według indywidualnych upodobań.
Opakowanie polewy czekoladowej











Wykonanie:

Biszkopty wyłożyć na dno formy. Ja ułożyłam dwie warstwy. Wylać na nie 3/4 rozpuszczonej kawy. Resztę kawy zostawiamy na górną warstwę.

Serki, żółtka, mleko i cukier należy wlać do garnka. Garnek umieścić na innym naczyniu i podgrzewać w kąpieli wodnej, mieszając. Żelatynę zalać 1/3 szklanki zimnej wody i odstawić do napęcznienia.
Do podgrzewanej masy dodać dwie łyżki rozpuszczonej kawy. Gdy nasza masa osiągnie dość wysoką temperaturę wlewamy żelatynę. Zdejmujemy już znad pary i mieszamy do całkowitego jej rozpuszczenia.
Do żelatyny przed dodaniem jej do masy, należy wlać wrzątek, w takiej ilości aby ją zakrył.
Przestudzoną masę wylać delikatnie na biszkopty.
Włożyć do lodówki na dwie godziny.
Po tym czasie na wierzchu ułożyć jedną warstwę biszkoptów. Każdy z nich polać kawą.
Na wierzch wylać polewę i wstawić do lodówki.

Smacznego :)




33 komentarze:

  1. czasem trzeba sobie ułatwiać zycie :) a ciacho pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam ciasta bez pieczenia:) pysznie wygląda:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też jestem za tym, żeby ułatwiać sobie życie ;) Super propozycja na orzeźwienie!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Rewelacyjna :-) Zapisuję :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bez pieczenia są idealne latem :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Szybka ale i pysznie wyglądająca tarta :) Ale bym zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam szybkie gotowanie. A takie ciacho bez pieczenia to dopiero jest strzał w dziesiątkę.
    Przepysznie wygląda. Wow, cieknie mi ślinka na jego widok.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajna alternatywa dla kawy :)
    Dziękuję za udział w akcji kulinarnej ,,Łakocie z domowego zacisza”
    http://smilingshrimp.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny pomysł na ciasto. Na takie upalne dni jak dzisiaj - idealne!

    OdpowiedzUsuń
  10. Wspaniale wygląda, zjadła bym kawałek ;) :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Kuszący, apetyczny widok, tylko siadać i jeść :)

    OdpowiedzUsuń
  12. uwielbiam takie ciasta bez pieczenia! prosto, łatwo i pysznie to moje trzy ulubione słowa! :D
    udanegoo weekendu życzę! :D
    http://czynnikipierwsze.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Chętnie skosztowałabym tej tarty. Wygląda bardzo apetycznie.

    OdpowiedzUsuń
  14. Do tiramisu mam wielką słabość :) Ta tarta wygląda wspaniale, aż ślinka cieknie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Wow, ale mi narobiłaś smaku :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo dziękuję za pozostawione komentarze. Pozdrawiam wszystkich :)

    OdpowiedzUsuń
  17. I jak to super apetycznie wygląda! moje smaki!

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo lubię takie ciasta bez pieczenia :) pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  19. uwielbiam ciasta pysznie wyglada:)dziekuje za przepis i serdecznie pozdrawiam
    Karina

    OdpowiedzUsuń
  20. Wygląda przepysznie!!! Uwielbiam tarty:)) Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo spodobała mi się ta tarta z dodatkiem biszkoptów :) Bardzo fajne desery Pani przygotowuje :) Ten blog jest idealny dla osób prowadzących restaurację ;)

    Pozdrawiam serdecznie,
    Patryk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Patryku wiesz jak człowieka pocieszyć 😊 Dziękuję i pozdrawiam.

      Usuń
  22. Zjadłabym kawałeczek z wielką przyjemnością! :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Bardzo apetycznie wygląda w przekroju :)

    OdpowiedzUsuń
  24. chętnie się skuszę na kawałeczek bo bardzo lubię tiramisu :)

    OdpowiedzUsuń