wtorek, 5 czerwca 2018

Gofry żytnie na oleju kokosowym


Na zewnątrz upał nie do zniesienia. Zbiera się na kolejną burzę, pociemniało, a w oddali słychać odgłosy wyładowań piorunów. Wyszłam na chwilę, poleżeć sobie na leżaku i poczytać Kindle.
Jednak szybciej wróciłam, niż wyszłam. Nie mam nic przeciwko popadaniu. Powietrze się oczyści,
rośliny podleje i może wreszcie będzie czym oddychać. Zrezygnowałam więc z czytania.
Zrobiłam się głodna i w kilka minut upiekłam gofry. Użyłam do nich mąki razowej żytniej i oleju kokosowego. Cudownie pachniały.


GOFRY ŻYTNIE NA OLEJU KOKOSOWYM






10 płaskich łyżek mąki razowej żytniej
1/3 łyżeczki proszku do pieczenia
3 jaja
6 łyżek oleju kokosowego


Żółtka oddzielić od białek.
Białka ubić na sztywno i odstawić.
 W drugim naczyniu wymieszać mikserem mąkę, proszek, żółtka i roztopiony olej kokosowy.

Połączyć z ubitą pianą z białek.
Możęmy podawać z owocami sezonowymi. Na moje gofry poukładałam pocięte truskawki i obficie posypałam cukrem.

Smacznego.



23 komentarze:

  1. Dawno już gofrów nie robiłam, już mam pomysł na dzisiejszy podwieczorek :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Szkoda, że nie mam gofrownicy, chętnie zjadłabym takiego gofra :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wieki nie jadłam gofrów :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super gofry. A głównie zaciekawił mnie w nich fakt,że nie ma mleka...ja zawsze daje mleko do ciasta gofrowego....

    OdpowiedzUsuń
  5. ojejuuu ale pięknie wyglądają:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawy przepis :) Ja też zawsze z mlekiem robiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wszędzie gofry i truskawki, chyba jestem w tyle i muszę nadrobić kulinarne zaległości.

    OdpowiedzUsuń
  8. Smakowicie wyglądają i taka zdrowsza wersja gofrów :) Bardzo dawno nie robiłam gofrów, ale mi Małgosiu narobiłaś smaku :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Muszę zrobić sobie gofry, narobiłaś mi smaka :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Gofry uwielbiam, ale najchętniej w wersjach wytrawnych, za to mój mąż, prawdziwy łasuch, gofry to jego ukochane łakocie, koniecznie z dużą ilością dodatków... im więcej kalorii tym lepiej ;) :D
    Pozdrawiam ciepło, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Lubię gofry, ale już od dawna ich nie jadłam. Ale jeśli mogą być smaczne i zdrowe, to chętnie przygarnę dobry przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  12. W szafce stoi nieużywana od kilkunastu lat gofrownica. Mam nadzieję, że jest sprawna. Narobiłaś mi smaku:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Długo mnie nie było, wchodze do Ciebie i takie pyszności widze :) Mniam ...

    OdpowiedzUsuń
  14. Gofry z truskawkami!
    Jestem na tak!!!!

    OdpowiedzUsuń
  15. Muszę koniecznie kupić sobie gofrownicę :) Z chęcią zjadłbym sobie takie gofry z bitą śmietaną i owocami :) Muszę kiedyś zrobić gofry :)

    Pozdrawiam,
    Patryk

    OdpowiedzUsuń
  16. Dawno już nie jadłam gofrów. Muszę koniecznie zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Pyszności :) Gofry z owocami w lecie muszę zjeść :D

    OdpowiedzUsuń