niedziela, 17 czerwca 2018

Dżem z czereśni



W tym roku czereśnie bardzo obrodziły. Oprócz kompotów, zrobiłam również dżemy.
Zaraz na drugi dzień po ich wykonaniu, jeden słoik został zjedzony. Przypuszczam, że nie dotrwają do zimy. Są smaczne, delikatne i odpowiednio słodkie.



DŻEM Z CZEREŚNI





5 kilogramów wypestkowanych czereśni
1 kg. cukru
2 żelfixy 2:1
3 łyżeczki agaru

Ponad to;

duża miska
18 słoiczków


Wypestkowane czereśnie należy wsypać do miski, zasypać cukrem i odstawić w chłodne miejsce na co najmniej 10 godzin. Miskę przykryć ścierką. Po tym czasie przełożyć je do dużego gara. Podgrzewać, aż puszczą sok i zmiękną. Wsypać żelfixy i agar. Gotować jeszcze ok. pięć minut na małym ogniu, mieszając.
Gorący dżem  przełożyć do czystych słoiczków, zakręcić i położyć do góry dnem.




to zdjęcie wykonałam, w celu udowodnienia, że dżem ma stałą konsystencję.




Polecam i życzę smacznego.



23 komentarze:

  1. A moje czereśnie zżarły w zatrważającym tempie szpaki. Nie zrobiłam żadnych przetworów. A Twój dżemik taki apetyczny:)

    OdpowiedzUsuń
  2. dżemy czereśniowe i wiśniowe są przepyszne.
    W tym roku raczej nie będę robić, mam spore zapasy z ubiegłego roku.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mój Tato lubi :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ależ Ci zazdroszczę ;), w Poznaniu czereśnia ponad 10 zł,więc tylko do jedzenia kupuje,bez robienia przetworów. Dlatego podelegtuje się zdjęciami Twoimi :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszny, ja właśnie zjadłam sobie świeżutkie z sadu dziadków ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wspaniały dżemik, ja w tym roku też zrobiłam sporo słoiczków :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dżemu z czereśni jeszcze nie jadłam. Muszę kiedyś spróbować :D
    Pozdrawiam i dziękuję bardzo za odwiedziny ♥
    wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam kompot z czereśni, dżem też mnie bardzo kusi :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zdecydowanie moje smaki szczególnie w ciepłe dni :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Mniam, uwielbiam czereśnie ☺

    OdpowiedzUsuń
  11. a co ja kupię czereśnie, to mi Luby wyjada... ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Najlepszy. Uwielbiam na gofrach :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Taki dżemik to raj dla podniebienia :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Nigdy nie robiłam i nie pamiętam żebym kiedyś taki jadła:))musi być pyszny:)))pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiamy domowe dżemy, właśnie zajadamy się takowym z truskawek a czereśnie mroziłyśmy bo szału z ich ilością nie było u nas w tym roku :/

    OdpowiedzUsuń
  16. Na pewno zrobię taki dżem, bo czereśnie słodziutkie jak miód :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Uwielbiam czereśnie w każdej postaci.W tym roku zrobiłyśmy też dżem. Pycha :-). Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  18. Uwielbiam czereśnie, wypróbuję Twój przepis Malgosiu. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń