poniedziałek, 10 grudnia 2018

Pizza na grubym spodzie



PIZZA NA GRUBYM SPODZIE





Składniki na ciasto;

3 szklanki mąki
1 surowe jajo
50 . drożdży
szklanka mleka
płaska łyżeczka cukru
duża płaska łyżka soli

Składniki na wierzch;

czarne oliwki, szpinak z fetą, jedna podsmażona na tłuszczu cebula, ser mozzarella w kulce, czerwona fasola z puszki, sos pomidorowy doprawiony oliwą i bazylią, ser żółty.

Z mleka, dwóch łyżek przesianej mąki, cukru i drożdży robimy zaczyn. Czyli wszystko razem mieszamy, przykrywamy ściereczką i odstawiamy w ciepłe miejsce na 10 minut.
Składniki powinny być ciepłe. Jeśli mleko wyjmiemy z lodówki, powinniśmy je lekko podgrzać.

Do wyrośniętego zaczynu, dodajemy jajko i pozostałą mąkę. Ciasto zagniatamy, pod koniec wlewamy olej. Jeśli będzie kleiło się do rąk, można ręce poprószyć mąką. Wyrobione ciasto odstawiamy w ciepłe miejsce na 30 minut. Nakrywamy ściereczką.

Papier do pieczenia smarujemy oliwką, wykładamy wyrośnięte ciasto, rozprowadzając rękami.
Ponownie blachę nakrywamy. W tym czasie zajmujemy się przygotowaniem farszu.

Wierzch ciasta smarujemy sosem pomidorowym, wykładamy smażoną cebulkę, fasolkę, szpinak, pokrojoną kulkę mozzarelli, oliwki.
 Pieczemy z termoobiegiem 30 minut.
Wyłączamy i na wierzch sypiemy starty ser żółty.

Smacznego.



20 komentarzy:

  1. Ale narobiłaś mi ochoty:))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  2. Domową uwielbiam. Ale mi smaku narobiłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeśli już to na cienkim ale domowa i tak jest najlepsza ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dawno nie mieliśmy domowej pizzy, oj narobiłaś apetytu...

    OdpowiedzUsuń
  5. Robiłam w niedzielę, domowa najlepsza, swoją drogą niby ta sama pizza a jak różne przepisy na ciasto :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Moja mama robi taką grubą pizzę, ale ja jednak wolę cienkie ciasto i masę dodatków :)

    OdpowiedzUsuń
  7. na grubym spodzie uwielbiam najbardziej

    OdpowiedzUsuń
  8. Kiedyś nie lubiłam pizzy na grubym cieście, ale teraz się przekonałam i mi smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  9. dawno nie robilam pizzy trza będzie zrobić

    OdpowiedzUsuń
  10. Oj, mam ochotę na pizzę. Jednak teraz przed świętami jest sporo pracy więc z tego przepisu skorzystam w późniejszym terminie.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ależ pysznie u Ciebie! Narobiłaś mi smaku na pizzę:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Domowa zdecydowanie najlepsza, zarówno na cienkim, jak i na grubym spodzie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ale mi narobiłaś ochoty na taką domową pizzę.

    OdpowiedzUsuń
  14. Zwykle wybieram te na cienkim cieście, ale takiej pysznej domowej bym na pewno nie odmówiła :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Oj Małgosiu kusisz takimi smakołykami ale nie ma to jak domowa pycha

    OdpowiedzUsuń
  16. Osobiście uważam, że taka na grubym cieście jest najlepsza:)

    OdpowiedzUsuń