poniedziałek, 16 lipca 2018

Placki ziemniaczane bez glutenu i jajek


Nie wiem, czy komuś przyda się ta informacja, że placki są bez glutenu i jajek. Jeśli o mnie chodzi, zawsze dawałam mąkę i jaja. Było to dla mnie oczywiste. Moja znajoma zaskoczyła mnie wiadomością, że można placki ziemniaczane zrobić bez tych dwóch składników. Zrobiłam więc i wyszły delikatne i rozpływają się w ustach.



PLACKI ZIEMNIACZANE































4 duże młode ziemniaki
1/2 pęczka szczypiorku
sól do smaku(według upodobań)
czarny pieprz świeżo mielony, należy dać dosyć sporo
olej do smażenia


Ziemniaki zetrzeć na tarce o drobnych oczkach, dodać posiekany szczypiorek, sól i pieprz.
Nie odlewać wody, która się wytrąci. Placki smazymy z tą wodą. To właśnie dzięki niej są takie delikatne.

Są równie smaczne solo i ze sosami.

Smacznego.


16 komentarzy:

  1. Ja też takich nie jadłam:))fajny przepis dla tych którzy są na diecie bezglutenowej:))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  2. Zawsze robie placki w wersji wegańskiej i bez mąki. Ścieram na tarce o średnich oczkach i smażę... nawet nie wytraca się woda. czasem dodaje siemię lniane ;)
    Dawno nie jadłam placków ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam placki ziemniaczane, a takie wersji jeszcze nie jadłam, na pewno spróbuję. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ziemniaczki mamy a placków same nigdy nie robiłyśmy więc kto wie co nas czeka niebawem na obiad :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę koniecznie spróbować, przyznam Małgosiu, źe trochę mnie ten przepis zdziwił, ale że to od Ciebie, to wierzę ,że będą dobre! Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. To, że bez mąki to wiedziałam, wtedy są bardziej delikatne i chrupiące, ale bez jajek. Takich jeszcze nie piekłam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo lubię placki ziemniaczane, ale takich jeszcze nie jadłam.

    OdpowiedzUsuń
  8. O to coś dla mojej siostry. Ja ostatnio robiłam z cukinią i polane sosem z jogurtu greckiego z koperkiem i czosnkiem. Pychota :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Takie to są bardzo chrupiące, a z młodych ziemniaków smakują rewelacyjnie :) Jajko zazwyczaj daję, ale mąki jak najmniej, albo i wcale, zależy jakie mam ziemniaki.

    OdpowiedzUsuń