piątek, 14 czerwca 2019

Biszkopt z masą bez tłuszczu i truskawkami


BISZKOPT Z MASĄ BEZ TŁUSZCZU I TRUSKAWKAMI




Od razu przyznaję się, ze nie ja piekłam to ciasto. Otrzymałam go w prezencie imieninowym od mojej mamy. Nie pamiętam, by kiedykolwiek zapomniała o moich imieninach. Ona zawsze pamięta, nie tylko o mnie. Daty naszych drobnych uroczystości ma utrwalone na pamięć w swojej głowie.
Torcik był pyszny i poprosiłam o przepis. Nie pochodzi on z żadnej książki kucharskiej. To jej autorstwo.

Produkty na tortownicę 22-24 cm.

Biszkopt;

5 jaj (M)
3 łyżki mąki pszennej
3 łyżki mąki ziemniaczanej
5 łyżek cukru
1 łyżeczka octu
płaska łyżeczka proszku do pieczenia

Białka zmiksować z cukrem na sztywno. Dodać po jednym żółtku, na końcu przesiane mąki z proszkiem.
Piec 20 minut w 180*
Ciasto po wystudzeniu przekroić na pół.

Masa;

2 małe budynie bez cukru
1/2 litra mleka
2 galaretki truskawkowe rozpuszczone w połowie wody z przepisu na torebkach.

Budynie zagotować w taki sposób jak pisze producent, używamy mniej mleka.
Ugotowany budyń mieszamy z rozpuszczona galaretką.

Masa smarujemy dwa blaty ciasta.

wierzch;

2 galaretki truskawkowe
całe truskawki

Smacznego.


14 komentarzy:

  1. Dawno nie jadłam takiego ciasta. Pychota.

    OdpowiedzUsuń
  2. Krem bez tłuszczu , to coś dla mnie . Ciacho rewelacyjne , nie ma jak od mamy . Wszystkiego najlepszego , uściski zasyłam.

    OdpowiedzUsuń
  3. WOW, wygląda przepysznie.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wypróbuję przepis na moje imieniny w przyszły piątek :) Lekkie ciasto, w sam raz na lato :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajne ciasto, tylko ja nie jadam galaretek, ponieważ zawierają żelatynę. 😊

    OdpowiedzUsuń
  6. Takie lekkie i typowo letnie ciasto :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wspaniały torcik :) Takie ciasto w lecie jest obowiązkowe :D

    OdpowiedzUsuń