wtorek, 18 czerwca 2019

Nalewka z truskawek



NALEWKA Z TRUSKAWEK



Bardzo łatwa w przygotowaniu nalewka z truskawek.

2 kg. truskawek
1 kg cukru
1 litr spirytusu
1 litr wody
kilka listków mięty

Truskawki wypłukać, obrać, zasypać warstwowo cukrem, włożyć listki mięty. Słój zakręcić i postawić w nasłonecznione miejsce na jeden dzień. Ma to na celu macerację owoców.
Następnie wymieszać i wlać wymieszany z wodą spirytus.
Tym razem nalewkę odstawiamy w chłodne zacienione miejsce na jeden miesiąc. Jeżeli przez ten czas nikt nie wypije :), wyjmujemy truskawki i odstawiamy do wyklarowania.

Smacznego.


20 komentarzy:

  1. Nie przepadam za alkoholem, ale od czasu do czasu lubię wypić sobie coś właśnie w tym stylu. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie przepadam, ale za takimi domowymi tak ❤️

      Usuń
  2. Z truskawek jeszcze nie robiłam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda pięknie:))na pewno jest pyszna:))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  4. truskawki i mieta..mrrrr pyszna nalewka

    OdpowiedzUsuń
  5. Lovely post dear! Thank you for recipe :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piłam dawno temu, jak szwagier miał fazę na nalewki, pycha była ;-D

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie tylko babcie takie robią ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Z truskawek jeszcze nie robiliśmy , z chęcią skorzystam z przepisu. Nalewka wygląda bardzo zachęcająco. Pozdrawiam cieplutko 😊

    OdpowiedzUsuń
  9. Ekstra są takie domowe nalewki, robiłam kiedyś z malin, z truskawek też musi być pyszna :)

    OdpowiedzUsuń
  10. O mniam! <3 I to jest trunek pierwsza kasa! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Chociaż lubię robić nalewki to jednak z truskawek nigdy nie robiłam.
    Nalewki, likiery nie przepadam za takimi alkoholami.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  12. ooo? dzięki, nie wiedziałam :) A robimy nalewki mojemu tacie bo potrzebuje zdrowotnie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. na zimę jak znalazł :) z ostatnich truskawek w sezonie będzie najlepsza :)

    OdpowiedzUsuń