wtorek, 15 sierpnia 2017

Krem z cukinii i pomidorów


U nas trwa sezon na zupy kremy. Taki krem smakuje na ciepło i na zimno. Druga zaleta jest taka, że nie trzeba nic gryźć i przeżuwać :) Można zabrać ze sobą do pracy, jako pożywny posiłek i poczuć się sytym.


KREM Z CUKINII I POMIDORÓW




Krem jest pikantny za sprawą przypraw. Możemy podawać go z grzankami.

1 duża cukinia
3 pomidory najlepiej malinówki
1 cebula
garść świeżego lubczyku
3 ząbki czosnku
1 duża marchew

Bulion warzywny tyle, aby zakryło warzywa
sól do smaku
pieprz
chilli
kurkuma
bazylia
śmietana w/g uznania. Ja dałam.

Warzywa obrać ze skórki oprócz pomidorów. Pokroić na kawałki i zalać bulionem. Gotować do miękkości w przyprawach. Gdy zmiękną, dodać śmietanę . Gotować jeszcze chwilę.
Zmiksować blenderem.



18 komentarzy:

  1. Uwielbiam takie zupki, są pyszne :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo apetyczny kremik :) Zjadłabym :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam krem z cukinii oraz z dyni :)

    OdpowiedzUsuń
  4. mam ochotę na domową zupkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam cukinię :) Ale nie lubię zup - kremów..:/
    mama-urwisa.blogspot.co.uk

    OdpowiedzUsuń
  6. Chętnie skusiłabym się na taki krem! :)
    W wolnej chwili zapraszam do mnie: https://smilingshrimp.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Lato to najlepszy czas na zupy kremy :)

    OdpowiedzUsuń
  8. jest jedna zaleta- przemycenie warzyw w dziecięcej diecie, teraz już nie mam tego problemu ale kiedyś córa nie chciała jeść warzyw tylko czyste zupy:)
    przepis bardzo mi sie podoba:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Robię bardzo podobną zupę. Miksuję pomidory i cukinię.
    Marchewkę, seler i pietruszkę ścieram na tarce o dużych oczkach.
    Moja zupa, nie ma śmietany. Dzisiaj też miałam zupę z ziemniakami, fasolką szparagową, groszkiem. Część ziemniaków zmiksowałam aby zagęścić zupę. Pychotka.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Kolejna pyszna zupka z sezonowych warzyw, mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Małgosiu, ta zupa napewno będzie mi smakować, wypróbuję! Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam taką zupkę. Dawno nie gościła na moim stole... ja jednak zawsze dodaję coś do pochrupania, jakieś pestki na przykład :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo wyśmienita zupka ♥ Z chęcią zrobiłbym taką zupkę krem z cukinii i pomidorów ☺

    Pozdrawiam serdecznie,
    Patryk

    OdpowiedzUsuń
  14. Własnie jemy leczo z cukinii i pomidorów więc gdyby to zmiksować to wyszła by podobna zupa :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Mieliśmy w niedziele, rodzinka i znajomi zachwyceni..........

    OdpowiedzUsuń