czwartek, 21 września 2017

Gołąbki w wersji wegetariańskiej


Moi drodzy, powiem Wam, jak zwykle mawiam prezentując moje potrawy;

-smacznie
-szybko
-łatwo

Te trzy punkty cechują moje gołąbki. Kapusta włoska jest gotowa po kilku minutach gotowania.
Farsz składa się z pieczarek, cebulki, kaszy jaglanej, zwykłej drobnej i ryżu. Jeżeli dzień wcześniej przygotujesz farsz, to masz 3/4 pracy mniej. Dalszy ciąg przygotowania to już pestka.







1 duża kapusta włoska
1/2 szklanki kaszy jaglanej
2 woreczki drobnej kaszy
2 woreczki ryżu
1 kg. pieczarek + oliwka do smażenia
2 duże cebule
liść laurowy
ziele angielskie
sól do smaku, pieprz mielony
papryka słodka w proszku
1 litr bulionu warzywnego


Kasze i ryż gotujemy osobno w osolonej wodzie. Pieczarki kroimy w plasterki, cebule szatkujemy i smażymy oba składniki na oliwce.
Po usmażeniu mieszamy z kaszami i ryżem. Doprawiamy do smaku. Jeśli chodzi o mnie, sypałam wszystkiego dużo.

Z kapusty wykrawamy głębia z dużą obwódką. Ułatwi to nam wyjmowanie liści podczas gotowania.

Gołąbki po zawinięciu układamy w naczyniu wyłożonym papierem do pieczenia. Zalewamy bulionem, sypiemy liść i ziele między  gołąbki.
Dusimy pod przykryciem na małym ogniu pół godziny.
Smacznego :)


19 komentarzy:

  1. Pyszne gołąbeczki kochana , u mnie były przed wczoraj ale tradycyjne z mięsem i ryżem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie wegetariańskie z chęcią bym zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam wege gołąbki, Twoje pysznie się prezentują ;) Z kaszą jeszcze nie robiłam, ale pieczarki dodawałam (oprócz tego do nadzienia użyłam ryżu basmati i soczewicy).

    OdpowiedzUsuń
  4. Gdyby zapytano mnie o ulubioną potrawę - bez wahania odpowiedziałabym, że gołąbki z ryżem i mięsem. Bardzo jestem ciekawa smaku Twoich w wersji wege.Z pewnością je przygotuję:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Chętnie wypróbuje Twój przepis :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie jestem wegetarianką ale takie gołąbki chętnie bym posmakowała:)))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo smakowity widok!
    Uwielbiam gołąbki w wersji wegetariańskiej.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale fajny pomysł. Chętnie bym spróbowała, bo wygląda bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pysznie wyglądają i na pewno smakują rewelacyjnie :) Zjadłabym :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dotychczas nie miałam pojęcia, że taki przepis istnieje.
    Szczerze mówiąc lubię dania wegetariańskie, więc bardzo mnie zainteresowały te gołąbki.
    Super.
    Pozdrowionka serdeczne :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Podoba nam się taka wersja, chętnie byśmy spróbowały :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wyśmienicie wyglądają te gołąbki ☺ Bardzo lubię gołąbki z gaszą i z sosem pomidorowym. Pychotka.

    Pozdrawiam,
    Patryk

    OdpowiedzUsuń
  13. WYGLĄDAJĄ PYSZNIE!:) Ale ja lubię z duużą ilością sosu..:)

    OdpowiedzUsuń
  14. W tej wersji muszą być mega pyszne. Idę je robić. :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. lubie swoją dietę urozmaicać potrawami bez mięsa :) super pomysł na gołąbki :)

    OdpowiedzUsuń