niedziela, 29 września 2019

Krem dyniowy z mlekiem kokosowym




KREM DYNIOWY 
Z MLEKIEM KOKOSOWYM



Składniki na krem;

2 kg obranej dyni
4 duże pomidory
3 duże papryki
mała papryczka chilli
3 łyżki masła
puszka mleka kokosowego
łyżeczka kurkumy
łyżeczka imbiru
sól
pieprz
łyżka bazylii


Pomidory obrać ze skórki. Dynię obrać i pokroić na kawałki. Paprykę wypestkować. Papryczkę chilli również wypestkować i pokroić na mniejsze kawałeczki. Obrane i pokrojone warzywa wrzucić do naczynia i gotować. Dodać wszystkie przyprawy i masło. Dobrze było by nie dolewać wody, dlatego garnek od razy nakrywamy, aby warzywa pościły sok. Kiedy już zmiękną wlewamy mleczko kokosowe. Miksujemy blenderem.

Smacznego.




Zdjęcie wykonane w poprzednim roku. Plony tegoroczne są równie obfite. Jeszcze za wcześnie na zbiór dyń, niech sobie są na łodyżkach i ciągną soki z ziemi. Niektóre będą pięknie dekorowały dom podczas długich jesiennych wieczorów. Posłużą jako lampiony. Z miąższu zrobię kremy i ciasta, a pestki będą suszone na nasiona i do jedzenia.


22 komentarze:

  1. Dla mnie nowość,zaprzyjaźniam się w tym roku z dynią ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda pysznie:))zbiory na tym wózeczku,cudna sprawa:)))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  3. z mleczkiem kokosowym musi mieć super posmak <3 mniaaam

    OdpowiedzUsuń
  4. U mnie podobny kremik będzie jutro:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Myślę, że mogłoby mi posmakować.

    OdpowiedzUsuń
  6. Lovely post dear! Have a great week! xx

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale piękne dynie, zazdroszczę takich zbiorów :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Z dyni nadam robię keczupy, dziś trzecia partia.
    Pyszny krem, warty skosztowania.
    Ja nadal na diecie, ostrości nie wolno.
    Smacznie pozdrawiam na miły dzień, cały tydzień 🤗🌞🍵

    OdpowiedzUsuń
  9. Pysznie....i jakie ladne zbiory ...pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Często robię na jesień taki krem z dyni.

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo lubię!
    Dynia rządzi jesienią.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja nie uprawiałam dyni w tym roku, bo mam życzliwą sąsiadkę, która mnie nimi uszczęśliwia :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Pycha, spróbowałabym takiego kremu! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. To musi być pyszne. W tym sezonie jeszcze nie miałam dyni, ale na pewno skorzystam z przepisu. Zwłaszcza, że mam gdzieś puszkę mleczka kokosowego :)

    OdpowiedzUsuń