czwartek, 24 stycznia 2019

Bigos z kapusty kiszonej i słodkiej



BIGOS Z KAPUSTY KISZONEJ I SŁODKIEJ



Przygotuj duży garnek, ponieważ bigos to danie jednogarnkowe. Mimo że można powiedzieć przygotowujemy go w kilku etapach.

1 kg. żeberek
500 g. surowego boczku
2 laski kiełbasy
5 średnich cebul
2 kg. kapusty surowej
1 kg. kapusty kiszonej
sól do smaku
przecier pomidorowy 

Słodką kapustę szatkujemy, przekładamy do garnka, zalewamy wodą, w takiej ilości, aby ja przykryła. Boczek smażymy z pokrojoną cebulą. Żeberka kroimy w paski i dodajemy bezpośrednio do gotującej kapusty.

Kiełbasę kroimy w kostkę i wrzucamy do garnka z gotująca się kapustą. Boczek z cebulką również łączymy z pozostałymi gotującymi składnikami. Dodajemy przyprawy. 
 Kiszona kapustę dodajemy, gdy wszystko już jest miękkie. Z kiszoną jeszcze gotujemy ok. godzinę.
Na koniec wlewamy przecier pomidorowy. 

Smacznego.


10 komentarzy:

  1. Moja mama czasem tak miesza ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie bigos obowiązkowo z kiszonej kapusty,mężu innego nie zje. Ale ja jestem otwarta na nowe smaki ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Moja mama do kiszonej dodaje cukier ;)
    Obserwujemy? zacznij i daj znać u mnie ;)
    www.jagglam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Dawno nie jadłam - mniam :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. W tym tygodniu byłam bardzo zabiegana. W przyszłym tygodniu muszę zrobić bo na widok tego bigosiuku cieknie mi ślinka.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Prawie czuję już jego zapach :)

    OdpowiedzUsuń
  7. O mniam! Bigos zawsze najbardziej nam smakował z chlebkiem i masełkiem :D

    OdpowiedzUsuń