wtorek, 27 września 2022

Pieczona dynia


PIECZONA

DYNIA



Dynia pieczona z miodem i rodzynkami, z dodatkiem przypraw. 

1 średnia dynia

łyżka płynnego miodu

bazylia suszona

papryka słodka

1/2 łyżeczki oliwki


Dynię obrać ze skórki, usunąć ze środka miąższ. Pokroić w paski. Miód jeżeli jest skrystalizowany, należy rozpuścić wkładając na krótko do mikrofalówki. Formę wyłożyć papierem do pieczenia. Posmarować oliwką, ułożyć pokrojoną dynię. Przy pomocy silikonowego pędzelka posmarować ją miodem i poprószyć przyprawami. Posypać rodzynkami.

Piec 15 minut w 160*





Smacznego.



Tego roku zebrałam pokaźne plony dyń dekoracyjnych. Niektóre z nich są jadalne. 






9 komentarzy:

  1. Uwielbiam dynię. W takim wydaniu jeszcze jej nie jadłam. Koniecznie muszę wypróbować przepis.
    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam w moje skromne blogowe progi.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też uwielbiam dynię. Nigdy nie jadłam pieczonej z miodem i rodzynkami.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie jadłam jeszcze nigdy takiej pieczonej dyni.

    OdpowiedzUsuń
  4. Z taką dynią można zrobić wiele rzeczy

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie dzisiaj zerwałam dynie. Ten przepis jest zachęcający. Pozdrawiam serdecznie 🌷🌷🌷🌷🌷

    OdpowiedzUsuń
  6. Fantastyczne warzywo o dużej wartości odżywczej i o dużym zastosowaniu kulinarnym. Bardzo fantastyczne zbiory 🙂👍

    Pozdrawiam Cię cieplutko i życzę Tobie miłego oraz pogodnego dnia 🙂🤚
    Patryk

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo dawno nie jadłam już dyni, trzeba to zmienić :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Ależ wspaniały zbiór dyń, wszystkie z nich są przepiękne :)) Nie mam pojęcia, które z ozdobnych są jadalne, a które nie. Pieczona dynia jest pyszna, bardzo lubię.
    Pozdrawiam serdecznie, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale piękne dynie! Ja najczęściej przygotowuję z nich zupę krem. Muszę wypróbować Twój przepis :)

    OdpowiedzUsuń