środa, 14 września 2022

Dżem z zielonych pomidorów


 DŻEM Z ZIELONYCH POMIDORÓW




Dżem z zielonych pomidorów robię co roku. Okres kończącego się lata nie sprzyja dojrzewaniu. W związku z tym takie niedojrzałe pomidory można wykorzystać do zrobienia pysznych i aromatycznych dżemów.


Składniki;

1 kg. zielonych pomidorów
1 cytryna
1/2 kg cukru

Cytrynę myjemy, następnie ścieramy skórkę (tylko żółtą część) i wyciskamy z niej sok. Pomidory kroimy na kawałki i mieszamy ze startą cytryną i jej sokiem. Gotujemy pół godziny, bardzo często mieszając.
 Dodajemy cukier i gotujemy ponownie pół godziny.
Gorące dżemy przekładamy do słoiczków i odwracamy do góry dnem. Nie pasteryzujemy.


Smacznego.






6 komentarzy:

  1. Jeszcze nigdy takiego nie jadłam. Chętnie bym spróbowała.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie wiedziałam, że można w ogóle zrobic taki dżem. Super sprawa.

    OdpowiedzUsuń
  3. Sałatki z zielonych pomidorów znam, ale dżemik to dla mnie kompletna nowość. Bardzo ciekawy :)
    Pozdrawiam ciepło, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
  4. W sumie pierwszy raz słyszę o dżemie z pomidorów o.o Ja ostatnio kładłam pomidory w słoiki na zupę pomidorową na zimę ;)
    Pozdrawiam! Miłego dnia :)
    Zapraszam również do mnie w wolnej chwili ;) (nie mam profilu bloggera, dlatego zostawiam link)
    Wildfiret

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawy przepis, nie słyszałam o takim dżemie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. nigdy nie jadłam ciekawa jestem smaku

    OdpowiedzUsuń