niedziela, 25 września 2022

Pasztet ze soją


 PASZTET ZE SOJĄ



Pasztet ze soją, smaczny i aromatyczny.


Składniki na dwie formy keksówki o dł. 30 cm.

400 g. suchej soi

2 średnie marchewki

1 pietruszka korzeń

mały pęczek pietruszki natki

2 pomidory bez skórki

2 małe bułki pszenne

1 płaska łyżeczka gałki muszkatołowej

1 płaska łyżeczka imbiru

3 łyżki oliwy

3 jajka

sól i pieprz.

Wykonanie;


Soję wypłukać i moczyć przez całą noc. Gotować, aż do miękkości ok. trzy godziny.

Jarzyny pokroić i ugotować. Do wystudzonej soi (nie odcedzonej) dać bułki. Ja je wcisnęłam do środka, aby napęczniały. Dodać ugotowane warzywa bez wody, żółtka, podsmażone na oliwie pomidory bez skórki, i przyprawy. Masę zmiksować blenderem. Natkę pietruszki drobno pokroić i również dodać. Białka ubić na pianę i wmieszać na końcu. Masę przedłożyć do form wyścielonych papierem do pieczenia. Piec 180* 45 min.


Smacznego.




9 komentarzy:

  1. Przepysznie wygląda. Mam ochotę na taki pasztet.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Sojowy pasztet bardzo lubię i na pewno wypróbuję ten przepis.

    OdpowiedzUsuń
  3. Przyznam, że nie jadłam jeszcze takiego pasztetu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniały przepis na pyszny pasztet <3
    Zapisuję i koniecznie zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Apetyczny i zdrowy. Pozdrawiam serdecznie 🌷🌷🌷🌷 spodobały mi się drożdżówki z makiem z poprzedniego wpisu. Chyba je wypróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  6. Narobiłaś mi smaku na taki pasztet.

    OdpowiedzUsuń