środa, 24 maja 2017

Gofry z mąki żytniej

Wytrawne gofry z mąki żytniej, bardzo chrupiące. Doskonałe do sałatek, mięs i ulubionych sosów. Mogą posłużyć jako kanapki na śniadanie.





Składniki na dwa duże gofry;

3 łyżki mąki żytniej Typ 720
1/3 łyżeczki soli
1 łyżeczka oleju
2 jaja rozmiar M

Białka oddzielić od żółtek i ubić ze solą na sztywną pianę. Dodawać stopniowo żółtka i przesianą z proszkiem do pieczenia mąkę. Dodać olej. Z mąką należy mieszać na najniższych obrotach. Ciasto wylać na formę w gofrownicy posmarowaną lekko oliwką.





http://www.mlynystoislaw.pl/

6 komentarzy:

  1. wytrawne gofry, ten pomysł mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Idealnie wyglądające, chrupiące gofry :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubie gofry, ale w takiej wersji jeszcze nie robiłam. Wypróbuję:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię gofry. Takich jeszcze nie jadłam, ale muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Och, ja już nie pamiętam, jak smakują gofry :) Już tyle lat ich nie jadłem. Lubię gofry, szczególnie z bitą śmietaną i owocami :) Pychotka. Niestety, nie mam gofrownicy. Muszę taki sprzęt zakupić i z chęcią zrobię takie gofry.

    Pozdrawiam,
    Patryk

    OdpowiedzUsuń
  6. Takich jeszcze nie jadłam:) Z chęcią wypróbuję przepis :)

    OdpowiedzUsuń