wtorek, 27 listopada 2018

Budyń czekoladowo-kawowy




BUDYŃ CZEKOLADOWO-KAWOWY






Smaczny i rozgrzewający budyń na chłodne dni, pod warunkiem, ze zjemy go zaraz po zrobieniu.
Zresztą jest taki dobry, że u mnie nie zdążył jeszcze wystygnąć, a już został zjedzony.
Polecam.


3 szklanki mleka
łyżka masła
2 i 1/2 łyżki skrobi kukurydzianej
90 g. gorzkiej czekolady
łyżka kawy rozpuszczalnej (proszek)

Szklankę mleka gotujemy z masłem, gdy zaczyna bulgotać, należy wyłączyć, wrzucić połamaną czekoladę i kawę. Wymieszać, aż czekolada się rozpuści.
W pozostałym zimnym mleku rozprowadzamy skrobię kukurydzianą. Zimne mleko ze skrobią wlewamy do ciepłego mleka z rozpuszczoną czekolada i kawą.
 Gotujemy na małym ogniu,aż powstanie konsystencja budyniu, ciągle mieszając.

Smacznego.



20 komentarzy:

  1. Oj muszę spróbować, takiego jeszcze nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. nie ma to jak miks kawy i czekolady;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak ja dawno budyniu nie jadłam oj ... :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj dawno, dawno nie jadłam budyniu,więc podkradam porcyjke :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Skusiłabym się na taki budyń :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dawno nie jadłem, a pora idealna na budyń :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Chętnie bym zjadła taki budyń:))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  8. Dawno nie jadłam budyniu, pora to nadrobić, a zimą smakuje mi najlepiej :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam tego typu połączenia smakowe :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Z dodatkiem kawy musi smakować rewelacyjnie:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Budyń <3 My najbardziej lubimy waniliowy z czekoladą w środku :D

    OdpowiedzUsuń