środa, 21 listopada 2018

Jabłecznik bez pieczenia





JABŁECZNIK BEZ PIECZENIA






Ciasto jest łatwe w przygotowaniu a także smaczne. Wystarczy mieć duży słoik dżemu z jabłek, kilka ciastek czekoladowych i troche chęci. Jeśli nie masz w zapasach swojego dżemu, można go również kupić. Jeśli chodzi o mnie, co roku smażę niezliczone ilości konfitury z jabłek. Dodaję laski cynamonu, goździki i umiarkowanie cukru. Nie wiem, jak ma się to, do kupnych słoików ?
Gdyby jabłka nie były w nich aromatyczne, należy je doprawić.
Polecam.


Składniki na małą tortownicę o śr. 15 cm.


12 herbatników czekoladowych
duży litrowy słoik dżemu z jabłek
40 g. żelatyny
1/4 szklanki wrzątku
3 łyżki cukru pudru
wiórki kokosowe kilka łyżek


Wykonanie;

Konfiturę z jabłek podgrzewać, aż osiągnie temperaturę ok 100*,
 następnie wsypać żelatynę(proszek). Dobrze wymieszać i przykryć.

Całą foremkę dno z bokami, wyłożyć folią spożywczą. Na dno poukładac kilka ciastek czekoladowych. Wylać na nie zimną masę jabłkową. Na jabłka poukładać resztę ciasteczek.
Całość nakryć folią i odstawić w chłodne miejsce, aż do wystygnięcia.

Wierzch;

1/4 szklanki wrzątku i cukier puder łączymy ze sobą. Ma powstać coś w rodzaju polewy cukrowej.
Wsypujemy do niej kokos.
Masą smarujemy wierzch ciasta i posypujemy jeszcze kokosem.

Smacznego.









26 komentarzy:

  1. Fajny pomysl na smaczny jabłecznik :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię ciasta których nie trzeba piec:))twoje wygląda pysznie:))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  3. Ach ta moc jabłek w środku! Taka gruba, przepyszna warstwa jabłkowa - to lubię :) Świetny pomysł Kochana na szybkie, smaczne ciasto.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pieknie wyglada, swietny pomysl, pycha ciasto :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudowne, bardzo by mi smakowało, Małgosiu super!

    OdpowiedzUsuń
  6. Nawet nie wiedziałam, że można taki zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda bardzo apetycznie, może się skuszę i kiedyś zrobię.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nigdy nie robiłam takiego ciasta. Wydaje się być proste i szybkie w przygotowaniu. Zapisuję przepis i wypróbuję przy kolejnej okazji :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajny pomysł, a ciasto prezentuje się super :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. jaki cudowny "musik"! aż naszła mnie ochota. Tylko jabłka muszę skombinować :)

    OdpowiedzUsuń
  11. mniaaaam to coś dla mnie :D raz próbowałam upiec szarlotkę z przepisu z internetu ....wyszedł mi straaaaszny zakalec. Ta wydaje sie prosta i pyszna :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Szybki, pyszny i pięknie wyglądający jabłecznik.
    W mojej piwnicy półki również uginają się od słoików z dżemem jabłkowym:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Gosiu, bardzo pomysłowe ciasto.
    Mam słoik i jabłkami, więc wypróbuje Twój przepis.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Rewelacyjny przepis, zrobię na weekend :))

    OdpowiedzUsuń
  15. nigdy takiego nie jadłam z pewnością by mi smakował

    OdpowiedzUsuń
  16. Fajny pomysł, na pewno kiedyś spróbuję tej wersji jabłecznika :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Pyszne i łatwe do zrobienia ciasto :) Lubię ciasta bez pieczenia.

    OdpowiedzUsuń
  18. Ciekawa wersja jabłecznika. Wydaje się mi, że szybkie to ciasto.

    OdpowiedzUsuń
  19. zazwyczaj bez pieczenia przygotowuję w lecie, ale jak sie nie ma czasu to taki jabłecznik jest świetny pomysłem:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Fajna propozycja, jeszcze w takiej wersji nie jadłam:)

    OdpowiedzUsuń