poniedziałek, 26 listopada 2018

Kluski Śląskie




KLUSKI ŚLĄSKIE






Wydaje mi się, że nie ma osoby, która ich nie zna i nie lubi
 Pyszne kluseczki wykonane z ziemniaków, doskonale smakują ze smażoną cebulką, skwarkami i sosami. Łatwo się je przygotowuje i szybko znikają z talerzy.

2 kg ziemniaków
skrobia ziemniaczana
1 jajko
łyżka soli

Ziemniaki obrać, a następnie ugotować w osolonej wodzie. Odcedzić i wystudzić. Najlepiej ugotować dzień wcześniej. Wystudzone ziemniaki przecisnąć przez praskę, dodać całe jajko. Masę ziemniaczaną umieścić w naczyniu, podzielić na cztery części. Jedną część wyjąć. W to miejsce wsypać mąkę ziemniaczaną. Dołożyć odjęte ziemniaki i zagnieść, do połączenia się składników.

Łyżką nakładać jednakowe porcje i formować rękoma kuleczki, palcem robić w środku dziurkę.
Gotować w osolonej wodzie ok. 4 minuty od momentu wypłynięcia.
Podawać ze smażoną cebulką lub sosami.

Smacznego.




14 komentarzy:

  1. Uwielbiam, choć rzadko je robię:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przyznam się, że do tej pory robiłam tylko raz, muszę to nadrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dawno nie robiłam i nie jadłam :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Robię prawie w każdą niedzielę ��

    OdpowiedzUsuń
  5. Nasze ukochane :)
    moja rodzinka mogłaby je jeść na okrągło:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Oj dawno nie robiłam, naszło mnie ostatnio na kopytka...

    OdpowiedzUsuń
  7. Mój Eryk uwielbia, koniecznie z roladą.
    Ja chętnie bym zjadła z cebulką.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wypisz wymaluj moja Babcia tak samo robiła :) Też te dzielenie na 4 i dodawanie mąki w miejsce jednej z nich :) Przeapetyczne Ci wyszły Kochana :*

    OdpowiedzUsuń