wtorek, 10 stycznia 2023

Naleśniki żytnie ze szpinakiem i oscypkiem

 

NALEŚNIKI ŻYTNIE ZE SZPINAKIEM I OSCYPKIEM



Na pewno każdy wie co to test oscypek ? Jeśli nie wiecie, to jest polski produkt regionalny, chroniony przez prawo unijne. To twardy ser wędzony przeważa w nim mleko krów rasy czerwonej. Ma lekko słony smak. Oscypka użyłam do szpinaku zamiast sera żółtego. Bardzo dobrze się topi i dodaje daniu bardzo przyjemny smak 


Przepis na naleśniki;

1 litr mleka

3/4 szklanki mąki żytniej razowej

2 szklanki mąki pszennej

łyżeczka soli

2 jaja

2 łyżki oliwy

Wszystkie składniki wymieszaj ze sobą i odstaw na 15 minut. Masa powinna być gęsta. Naleśniki smaż na oleju.

Przepis na farsz ze szpinaku;

900 g. mrożonego szpinaku w liściach (2 opakowania)

100 g, oscypka

2 łyżki czosnku grysu

60 g. masła

3 łyżki śmietany 18 lub 12 %

płaska łyżeczka pieprzu

sól do smaku

Na dno naczynia wlej ok 1/3 szklanki wody, doprowadź ją do wrzenia. Wsyp szpinak prosto z torebki, dołóż grys czosnku, pieprz i sól. Gotuj na małej mocy palnika 10 minut. Dołóż masło i śmietanę, kontynuuj gotowanie. 

Oscypki zetrzyj na grubej tarce. Dołóż je dopiero do wystudzonej masy ze szpinaku. Gdy dasz wcześniej roztopi się. Jeśli danie ma być jedzone na drugi dzień lub za kilka godzin, to wskazane jest tak zrobić. U mnie naleśniki były jedzone na bieżąco, więc placka posypałam startym serem wędzonym na wierzch kładłam masę, zawijałam. Podpiekałam na drugiej patelni lub równie dobrze możesz to zrobić w mikrofalówce. Działanie to ma na celu roztopienie oscypka.

Smacznego.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz