wtorek, 3 stycznia 2023

Małe pizerinki -drożdżowe bułeczki

 

MAŁE PIZERINKI 

DROŻDŻOWE BUŁECZKI




Pizerinki drożdżowe ze smacznym farszem. Wiecie jak lubię pizzę. Może dlatego, że dodaję do niej wszystko na co mam ochotę. Ciasto drożdżowe jest bardzo wdzięczne do wykonania i jeszcze nigdy mnie nie zawiodło. Stopniowo udoskonalam go i eksperymentuję. Robiłam już pizzę bez piekarnika. Wszystkim ją polecam pizza z patelni. Smaczna jest również na cieście z fasoli. Dzisiaj przyszła, kolej na bułeczki faszerowane. Są o tyle wygodne, że z powodzeniem zabierzesz je do pracy lub szkoły. Są miękkie, również w kolejnym dniu po upieczeniu.

Z podanych składników upieczesz 9 sztuk

Składniki na ciasto;

4 szklanki mąki

40 g. świeżych drożdży

5 łyżek roztopionego masła

1 szklanka mleka

1 łyżeczka cukru i soli

1 jajo

Mleko podgrzej w mikrofalówce, masło rozpuść i może być lekko ciepłe. Do miski przesiej mąkę, zrób dołek, do którego wkrusz drożdże, wsyp cukier i wlej mleko. Odstaw na 15 minut w ciepłe miejsce. Po tym czasie dodaj masło, sól i jajko. Wymieszaj i zagnieć, aż powstanie gładka konsystencja. Czyli ok. 7 minut. Podziel go na 9 równych kawałków, każdy z nich rozpłaszcz palcami na kwadrat. Na każdy nałóż nadzienie, zwiń wzdłuż a boki podwiń pod spód. Nakryj folią, szczelnie i odstaw w ciepłe miejsce na godzinę.


Składniki na farsz;

Farsz możesz zrobić dowolny, na przykład szynka z serem, oliwki, pasty pomidorowe, pomidory, papryka. Możesz zrobić wersję wegetariańską i z mięsem.

Ja użyłam zielone oliwki, czerwoną paprykę, kiełbasę- podsmażyłam to na patelni dodając trochę oliwki. Wsypałam paprykę słodką wędzoną. bazylię, oregano i granulki czosnku. Koncentrat pomidorowy, który już dodałam na końcu. Ser żółty łatwo topliwy.
Wierzch bułeczek przed włożeniem do pieca posypałam serem żółtym.
 Piekłam w 170* 20 minut. 

Smacznego.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz