wtorek, 24 stycznia 2023

Pierożki z kiszoną kapustą i grzybami leśnymi

 

PIEROGI Z KAPUSTĄ

 I GRZYBAMI




Pierożki z kapustą kiszoną i suszonymi grzybami leśnymi. 

Jesienią byłam kilka razy na grzybobraniu. Był to pod tym względem bardzo urodzajny rok, prawdziwa frajda dla grzybiarzy. Jeśli o mnie chodzi, to nie jestem zapalonym zbieraczem, w przeciwieństwie do moich znajomych. Lubię natomiast wędrować po lasach i towarzyszyć im w czasie zbierania grzybów. Przyjaciele pokazują mi palcami gdzie rosną. Może w obawie, że nadepnę i pójdę. A teraz na poważnie, grzybki zebrane w lesie pokroiłam i wysuszyłam. Są wspaniałe do zup, sosów i pierogów. 


Przygotuj;

3/4 szklanki suszonych grzybów

500 g. kiszonej kapusty

3 cebule

oliwa

sól, pieprz, 2 liście laurowe, ziele angielskie, świeży koperek, kilka kropel maggi

Grzybki wypłucz i zalej ciepłą wodą. Odstaw na całą noc, aby zmiękły. Następnie gotuj je w tej wodzie, w której się moczyły, lekko posól. Kapustę kiszoną odciśnij z kwaśnej wody. Drobno ją pokrój i gotuj z liściem laurowym i zielem angielskim. Podczas gotowania dodaj łyżkę oliwy.

Cebule obierz i pokrój, usmaż na złoty kolor. 

Pora połączyć wszystko ze sobą i zrobić pyszny farsz. Ugotowane grzybki odsącz i drobno pokrój. Dołóż do kapusty i praż, aż woda odparuje, dopraw do smaku. 

Ciasto na pierogi;

600 g. mąki

wrzątek

Mąkę przesiej na blat, zrób dołek i wlewaj powoli wrzątek. Zagnieć ciasto. Jeśli będzie za rzadkie dołóż mąki. 

wykrawaj szklanką kółka, nałóż farsz. Gotuj, od momentu gdy wypłyną jeszcze ok 4 minuty. Ugotowane pierożki polej usmażoną cebulką i posyp świeżym koperkiem. 

Smacznego.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz