czwartek, 16 lutego 2017

Pizza

Smaczna na grubym cieście pizza. Najczęściej robię cienkie, nie dlatego, że takie lubię. Gustuję w każdej. Zazwyczaj w pośpiechu robiłam ciasto i jeszcze szybciej lądowało w piekarniku.
Wczoraj było inaczej. Zrobiłam ciasto na pizzę i umieściłam go na blasze. Za oknem świeciło piękne słońce, którego ostatnio było jak na przysłowiowe lekarstwo. Ptaszki obudziły się po zimowym odrętwieniu. Zaczęły mnie głośno wołać :). Koty sąsiada szwendały się koło mojego domu. Nie dawało mi to spokoju i nie mogłam spokojnie usiedzieć w czterech ścianach. Musiałam wyjść.
Całkowicie straciłam rachubę w czasie  i nawet sobie zapomniałam co zaczęłam w domu robić. Wróciłam po kilku godzinach. Ciasta nie poznałam. Zrobiło się kilka razy wyższe. Pizza była bardzo pyszna, częściej będę, robiła sobie takie przerwy :)

















Składniki na jedną dużą pizzę lub dwie małe;

250 g świeżych drożdży
3 szklanki mąki
 3/4 szklanki ciepłej wody
mała łyżeczka cukru
duża płaska łyżka soli
3 łyżki oliwki z oliwek lub zwykłego oleju



















Do wody daj drożdże i cukier. Wymieszaj, przykryj i odstaw w ciepłe miejsce na od 5 do 15 minut
Mąkę przesiej, dodaj sól i oliwkę.

Wlej zaczyn do mąki i wyrób gładkie ciasto. Gdy będzie trzeba możesz podsypać lekko mąką. A kiedy będzie za ciężko się wyrabiać można dolać troszkę wody.

Odstaw na chwilę w ciepłe miejsce aby wyrosło. Wyjmij z miski pognieć chwilę i rozwałkuj .
Umieść na blaszce, przykryj dużą ścierką. Daj mu odpocząć i sobie przy okazji też :)

Cebulkę pokrój w piórka, pieczarki w plasterki. Podsmaż z ulubionymi przyprawami. Umieść na cieście przed włożeniem do piekarnika.
Piecz z termoobiegiem około 30 minut w 160-170 *
Ser żółty wsyp na upieczone, gorące ciasto.





15 komentarzy:

  1. Wygląda bardzo apetycznie, teraz mam ochotę na podobną :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przeapetyczna! Oj, jak ja jej chcę! Mniam <3 Pozdrawiam ciepło :*

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale mi teraz ochoty na pizzę narobiłaś... Daj kawałek, choćby malutki. :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię pizzę i to bardzo. Świetny post ! Pozdrawiam serdecznie 😊💜

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię pizzę :) I jak tu jej nie lubić, kiedy jest taka pyszna :) Pizza przepysznie wygląda na tym zdjęciu :)

    Pozdrawiam serdecznie,

    Patryk

    OdpowiedzUsuń
  6. Pizze jadam rzadko, ale ta prezentuje się bardzo kusząco :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jejku już wieczór, atu takie rarytasy:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pięknie Ci wyszła ta pizza:) Wpraszam się na kawałeczek:)

    OdpowiedzUsuń
  9. ja robię tylko na takiej grubym puchatym spodzie- jest przepyszna!
    i wystarczy godzina , na pewno wystarczajaco wyrośnie;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Apetyczna pizza. Czasami tak jest, że o czymś zapomnimy, a okazuje się, że dzięki temu wyszło coś fajnego :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wyszła Ci świetnie :) A ja uwielbiam pizzę na grubym cieście.

    OdpowiedzUsuń