piątek, 24 lutego 2017

Wątróbka drobiowa z jabłkami

Idealna w smaku. Jabłka dodają lekko kwaskowy posmak. Doskonałe danie dla tych którzy za wątróbką nie przepadają. Polecam :)





Składniki na bardzo duży półmisek;

1/2 kg. drobiowej wątróbki
4 średnie cebule
4 małe jabłka
olej do smażenia
pieprz kolorowy
sól do smaku
6 liści laurowych
6 nasion ziela angielskiego
dwie patelnie !


Na jedną patelnię wrzucamy;

 pokrojoną w krążki cebulę.
Podlewamy ją oliwką i lekko wodą.
Wsypujemy 3 liście laurowe, 3 nasiona ziela angielskiego sól do smaku i szczyptę pieprzu zmielonego.
Cebulka ma się ładnie zeszklić.








Na drugiej patelni;

Także wlewamy trochę oliwki, odrobinę wody, 3 nasiona ziela angielskiego, 3 liście laurowe, pieprz, sól do smaku. Gdy woda z oliwką rozgrzeje się, wrzucamy wypłukaną wątróbkę. Dusimy pod przykryciem na małym ogniu. Kiedy wątróbka lekko zmięknie, dodajemy wypestkowane i pokrojone w ósemki jabłka. Grzejemy jeszcze parę minut. Jabłka puszczą trochę soku. Da to naszemu daniu bardzo ciekawy smak.

Aby danie było gotowe do spożycia, należy połączyć ze sobą gotowe składniki z obu patelni.

Smacznego :)





31 komentarzy:

  1. Bardzo lubię wątróbkę, a ta wygląda bardzo smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. oj a ja jednak się nie skuszę, wątróbkę jadam tylko w postaci kotletów w żadnej innej mi nie podchodzi niestety :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubie watrobke z jablkami. Szkoda tylko, ze w Polsce trudno kupic watrobke z indyka, bo ta rowniz wysmienicie z jablkami smakuje. Pozdrawiam serdecznie:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja akurat wątróbkę uwielbiam i zazwyczaj jem przysmażoną z dużą ilością cebuli :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wątróbkę bardzo lubię, a przygotowywana z jabłuszkami to już dla mnie rewelacja :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pychotki <3 Uwielbiam wątróbkę z jabłkami :) Mniam :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie za bardzo lubię wątróbkę, ale twoja wygląda apetycznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię to! Pysznie wygląda, a wszyscy wiemy, że wątróbka nie lubi się fotografować ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wiem, że jest zdrowa, ale nie dla mnie wątróbka :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dawno już nie jadłam wątróbki, ale jak robiłam, to właśnie z jabłkami :) Jest o wiele smaczniejsza. Z kolei w przedszkolu nie lubiłam jej strasznie i wyjadałam... cebulę ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. niestety u mnie dziewczyny nie chcą jeść, ale ja bardzo lubię;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Na wątróbkę od czasu do czasu mam ochotę, wypróbuję Twój przepis. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam! Choć zwykle robię z samą cebulką :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie było to nigdy moje ulubione danie, ale może w takiej wersji... Bardzo dawno nie jadłam wątróbki, może kiedyś wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam wątróbkę z jabłkiem 😊

    OdpowiedzUsuń
  16. Małgosiu u mnie też dzisiaj była wątróbka z jabłkami :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Moi domownicy nie lubia watrobki i mi bardzo przykro bo ka bardzo lubie a dla mnie samej nie chce mi się jej gotowac Twoja jest pyszna i jeszcze z jabłuszkiem Mniam

    OdpowiedzUsuń
  18. Najlepsze połączenie - wątróbka z jabłkami :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Z mojego otoczenia bardzo dużo osób nie lubi wątróbki. Ale ja w momencie anemii jadłam ją bardzo często. Wątróbka jest dobrym źródłem żelaza, które jest dość dobrze (jak na żelazo) wchłaniane przez nasz organizm. Ale wątróbki nie powinny jeść kobiety w ciąży z racji bardzo wysokiej ilość witaminy A.
    A połączenie z jabłkami mnie zaskoczyło; ja zawsze jadłam z dużą porcją cebuli.

    OdpowiedzUsuń
  20. Osobiście nie jadam podrobów, ale brzmi smakowicie! :)

    Karolina

    OdpowiedzUsuń
  21. Wątróbkę w takiej wersji zawsze lubiłyśmy i mimo, że nie lubimy za bardzo mięsa tak na wątróbkę chętniej się skusimy :D

    OdpowiedzUsuń
  22. Zazwyczaj jadam wątróbkę z cebulą zeszkloną na oleju :) Muszę zrobić taką wątróbkę z jabłkami, a najlepiej jeszcze zrobić do tego sos :) Takie danie sam raz na obiad :)

    Pozdrawiam serdecznie,

    Patryk

    OdpowiedzUsuń
  23. Kocham wątróbkę z jabłkami. Niedrogie, a smaczne i zdrowe danie :)

    OdpowiedzUsuń
  24. bardzo lubię :) ja robię bez jabłek :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Bardzo lubię wątróbkę, ale tylko drobiową. A z jabłkami komponuje się znakomicie :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Dziękuję i życzę pięknego dnia :)😆

    OdpowiedzUsuń
  27. Wątróbka mniam. Bardzo lubię i już się od rana robię hlodna

    OdpowiedzUsuń