sobota, 11 lutego 2017

Zupa krem z czerwonej soczewicy i mleka kokosowego

Zupka bardzo smaczna aczkolwiek bardzo grzeje podniebienie. Jednym słowem dla miłośników ostrych dań. Mleko kokosowe nadaje jej niepowtarzalny i lekko słodkawy smak.
Zupa na pewno częściej zagości na moim stole. Polecam.


















1/2 szklanki czerwonej soczewicy
2 szklanki rosołu z warzyw
1 duża cebula, 2 łyżki oliwki
400 ml. mleka kokosowego z puszki
1/2 łyżeczki papryki czerwonej ostrej
1/2 łyżeczki imbiru
1/4 łyżeczki gałki muszkatołowej
papryka czerwona
papryka zielona
sól do smaku

Soczewicę zalać wrzątkiem.
Cebulę pokroić w kosteczkę i zeszklić na oliwce na smażącą się cebulkę wrzucić pokrojone w kostkę papryki. 
Z soczewicy wylewamy wrzątek i wsypujemy na bulion warzywny. Do gotującej soczewicy wsypujemy całą zawartość patelni z paprykami i cebulką. 
Gotować aż składniki zmiękną. Wlać mleko kokosowe. U mieścić w misie blendera i zmiksować. Doprawić do smaku.




21 komentarzy:

  1. Ładnie wygląda, tylko wiesz..my z soczewicą za sobą nie przepadamy :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudowna :-) uwielbiam takie zupy :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pysznie wygląda i bardzo ciekawi mnie jej smak :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Taka na ostro przyprawiona i ograca zupka, to w sam raz potrawa na mrozne zimowe dni.Chetnie skorzystam z Twojego przepisu, bo u mnie tez bardzo mrozno... Pozdrawiam serdecznie:-)

    OdpowiedzUsuń
  5. ciekawe połączenie smaków :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nigdy takiej nie jadłam - w ogóle nigdy nie dodawałam mleka kokosowego do zupy, ale wydaje mi się, że nadaje nie tylko kremowości, ale także niezwykłego aromatu :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  8. Intrygujące połączenie. Masz pomysły, Dziewczyno! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. bardzo ciekawa jestem tego połączenia smaków, kusi mnie taka zupa;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Super zupka :) Bardzo lubię soczewicę, dzięki za pomysł z mleczkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Właśnie planuję zupę z soczewicą : )

    OdpowiedzUsuń
  12. Taka zupa to musi być pyszna:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ta zupa kremowa z czerwonej soczewicy i mleka kokosowego jest po prostu wspaniała. :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciekawie, chociaż to akurat nie moje smaki :) Pozdrawiam Małgosiu :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo lubimy dodawać nieco śmietanki kokosowej do zup. Zwykłej śmietany nigdy nie trawiłyśmy więc taki zabielacz jest dla nas idealny :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Taką zupę to bym z chęcią zjadł. Zupa przepysznie wygląda :)

    Pozdrawiam serdecznie,

    Patryk

    OdpowiedzUsuń