czwartek, 11 sierpnia 2016

Sos przecierowy z pomidorów

Proponuję sos z pomidorów.
 Najlepsze są pomidory malinówki. Mają bardzo mało pestek i dużo miąższu.
Miałam 10 kilo pomidorów. 
Sparzyłam skórki i obrałam.
Następnie po kolei miksowałam blenderem.
Surowy sok przecierowy posoliłam i gotowałam.
Do moich pomidorków dałam dwie łyżki soli.
Dla mnie to było wystarczająco.
Podgrzewałam, aż lekko odparowały z wody.  Można dłużej gotować, aż zrobi się gęsta masa. Dla mnie jednak bardzo ważna jest zawartość witamin. Podejrzewam, że długie gotowanie to zabójstwo dla wszelkich soli mineralnych występujących w pomidorach. Następnie wlałam do słoików i pasteryzowałam w piekarniku.
Podgrzałam piekarnik do 200 *, razem ze słoikami. Następnie wyłączyłam i trzymałam w tej temperaturze przez 20 minut.






Przepis dołączam do akcji na Durszlaku ;)



Warzywa psiankowate 2016 Róbmy przetwory! 2016

18 komentarzy:

  1. O jej, 10 kg pomidorów? super:-) Aż zazdroszczę.:-) Uwielbiam sosy pomidorowe domowej roboty,są najlepsze i zdrowsze od tych kupnych. :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja uwielbiam wszelakie weki domowej roboty :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Też robię co roku sos z pomidorów. Taki domowy jest najsmaczniejszy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Domowe przetwory są najlepsze <3

    OdpowiedzUsuń
  5. ja robię podobne, tylko że gotuję pomidory ze skórą, a potem przecieram, wydaje mi się że tak szybciej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja mama też tak robi. Następnym razem wypróbuję w ten sposób zrobić.

      Usuń
  6. Ależ pyszności. Zimą jak znalazł :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Też co roku robię domowy przecier z pomidorów. Jest pyszny, w zimie znakomicie sprawdza sie do zup I sosów, jak w sklepach mamy sztuczne pomidory ;-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Na zimę w sam raz :) pozdrawiam cię kochana:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Już jedną partię takich sosów mamy za sobą ale jeszcze nas to czeka :P

    OdpowiedzUsuń
  10. Wbrew pozorom przetworzone pomidory zawierają więcej dobroci (szczególnie wówczas, gdy wykorzystuje się pomidory ze skórką) w porównaniu ze świeżymi.
    Dziękuję za udział w przetworowej akcji :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Podziwiam zacięcie do jednorazowego obrania 10kg pomidorowej dobroci :) Ale za to jakie pyszności na zimę będą w spiżarni!

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie ma to jak domowe przetwory. Dziękuję za dodanie przepisu do akcji psiankowatej :)

    OdpowiedzUsuń