sobota, 1 października 2022

Chaczapuri


 CHACZAPURI



Chaczapuri to placek wypełniony nadzieniem. Pieczony z obu stron na patelni. Jest to danie kuchni gruzińskiej.

Składniki na ciasto;

250 g. mąki pszennej
200 g. jogurtu greckiego
1/2 łyżeczki cukru
1/2 łyżeczki soli
40 ml. oliwy
 Mąkę przesiać, dodać sól i cukier. Wymieszać, dodać jogurt i oliwę. Mieszamy łyżką na początku, potem ręcznie zagniatamy. Ciasto będzie wilgotne, ale odchodzi od ręki.
Formujemy kulkę i odstawiamy.

Składniki na farsz;

200 g. fety
30 g. masła do posmarowania placka po upieczeniu
200 g. sera mimolette
200 g. sera mozzarella w kawałku, nie kulki ponieważ są za wilgotne.

Sery zetrzeć na grubej tarce, dodać ulubione przyprawy.

Ciasto rozpłaszczyć, na środku umieścić starte sery, z przyprawami. Z ciasta zrobić sakiewkę. Skleić ją pośrodku, spłaszczając placek.

Chaczapuri piec na suchej patelni po 4-5 minut z każdej strony. Po upieczeniu wierzch smarujemy roztopionym masłem. 

Smacznego.














7 komentarzy:

  1. Bardzo lubią, ale jadłam tylko w wydaniu restauracyjnym, więc chętnie wykorzystam przepis.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeszcze nigdy nie jadłam chaczapuri :) Wizualnie przypomina mi połączenie pizzy z ziemniaczaną tortillą :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow, pyszne jedzonko. Pojadłabym sobie, pojadła.

    OdpowiedzUsuń
  4. Sama jeszcze nie robiłam, ale mam smaka 😋

    OdpowiedzUsuń
  5. ojj zjadłabym sobie takie pysznoąci

    OdpowiedzUsuń