poniedziałek, 31 października 2022

Muffinki dyniowo serowe

 

 MUFFINKI DYNIOWO SEROWE



Muffinki z dynią i serem żółtym. Pyszne i łatwe w zrobieniu. Dynię zetrzyj na tarce o grubych oczkach.

Przygotuj;

600 g. dyni
3 jaja
1/2 szklanki oleju
2 szklanki mąki pszennej
1 płaska łyżeczka soli
1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
100 g sera żółtego 


Dynię obierz, wydrąż gniazda nasienne i zetrzyj. Odłóż na chwilę, aby puściła sok. Następnie odciśnij z nadmiaru płynu. Wsyp do niej mąkę przesianą z proszkiem, wlej olej. Żółtka oddziel od białek. Żółtka dodaj do dyni. Ser żółty zetrzyj na tarce o grubych oczkach i także dodaj. 
Wymieszaj łyżką, aż zrobi się masa o mokrej konsystencji bez grudek z mąki. Białka ubij na sztywno. Delikatnie połącz z masą dyniową. 
Ciasto przełóż do foremek, wyjdzie ich bardzo dużo.
 Piecz 170* 30 minut.

Smacznego.






17 komentarzy:

  1. Przepis zapisany i na pewno będzie wykorzystany.

    OdpowiedzUsuń
  2. Tienen pinta de muy jugosos estos muffins y deliciosos.
    Besos.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pysznie wyglądają. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  4. Och, wyglądają wspaniale. Chyba warto się skusić...

    OdpowiedzUsuń
  5. Mufinki z dynią a to dopiero nowość jak dla mnie, w połączeniu z serem ciekawe jak by mi smakowały

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyglądają obłędnie. Zaraz wydrukuję przepis.
    Pozdrawiam jesiennie:)

    OdpowiedzUsuń
  7. O kurcze, jaki łatwy i fajny przepis, dziękuję. Lubię dynie. Nie jadłam takich muffinek i chętnie, ależ to bardzo chętnie je zjem. :D Taka, prawda, że lubię jeść. Piękne zdjęcia, bardzo mi się podobają. Pozdrawiam i przytulam mocno. <3

    OdpowiedzUsuń
  8. Hola Margarita. Estamos en una época en la que la calabaza es la reina, ya sea para dar miedo o como en tu caso alegrar al paladar. No suelo usarla mucho pero reconozco que da un delicioso sabor a todo aquello a lo que se pone. Tengo publicadas, ya hace tiempo, unas magdalenas de calabaza pero yo no le puse queso ya que a mi mujer no le llama mucho 😂😂.
    Estos muffins que has hecho tienen todo el aspecto de estar exquisitos. Ahora me tomaría un par de ellos.
    Un abrazo.

    OdpowiedzUsuń
  9. Robiłam babeczki z marchewką, ale z dynią jeszcze nie - z ciekawością spróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  10. Jeszcze takiej wersji nie próbowałam. Już obłędnie wyglądają!

    OdpowiedzUsuń
  11. Smakowicie, ja niedawno robiłam chlebek dyniowy. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jak tylko na wytrawnie, to ja jestem chętna skosztować😊

    OdpowiedzUsuń