środa, 19 października 2022

Ciasto z pomarańczami


CIASTO JOGURTOWE
 Z POMARAŃCZAMI




Ciasto jogurtowe, sprawdzony przepis. Plasterki pomarańczy czynią wspaniały smak. Ciasto jest wilgotne, zachowuje długo świeżość. Jaja i jogurt należy wyjąć z lodówki kilka godzin przed wykonaniem ciasta. Olej kokosowy roztopić, ja włożyłam na chwilę do mikrofali.

 Składniki na kwadratową formę 20/20 cm;

3 jajka (M)
3/4 szklanki cukru
1 kopiata łyżeczka cukru z wanilią
360 g. mąki pszennej (2 szklanki)
250 g. jogurtu naturalnego gęstego
2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
pomarańcz  

Cukier puder do posypania po upieczeniu

Wykonanie;

Do jaj dodać cukier i cukier waniliowy, ubijać, aż cukier się rozpuści, a masa jajeczna będzie jasna i puszysta.  Do niej wlewać powoli olej kokosowy i dodać jogurt. Obroty miksera zmniejszyć, przez krótką chwilkę miksować i wyłączyć. Następnie wsypać mąkę przesianą z proszkiem do pieczenia. Mieszać szpatułką lub mikserem na najniższych obrotach i tylko do połączenia się składników.

Formę do pieczenia w całości posmarowałam masłem i posypałam bułką tartą. Wyłożyłam surowe ciasto, na wierzchu poukładałam plasterki pomarańczy.

Piekarnik nagrzałam do 170* włożyłam formę z ciastem i piekłam 40 minut. Przez 10 minut piekłam góra dół, po czym tylko dół. 
Drzwiczek piekarnika nie otwieramy od razu, przez 10 minut robimy małą szczelinkę. Dopiero wtedy otwieramy i kładziemy upieczone ciasto na kratce, w celu wystudzenia. Posypujemy cukrem pudrem.

Smacznego.






22 komentarze:

  1. wygląda przeuroczo:) ciekawy pomysł z tą pomarańczą, jeszcze tak nie piekłam ciasta

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda i na pewno smakuje przepysznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale to ciasto musi smakować. Wygląda przepysznie.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Na pewno smakuje wybornie:)))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  5. Zapachniało mi już świętami za sprawą pomarańczy :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Espectacular, se ve tan esponjoso y bonito que dan ganas de comer un trozo, ha de estar buenísimo.
    Besos.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie jadłam jeszcze takiego ciasta. Wygląda pysznie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Zgłodniałam... Skusiłabym się na kawałek, albo dwa😺

    OdpowiedzUsuń
  9. This is my first visit to your kitchen, I have become a follower to receive your publications.
    This cake is fantastic, the texture that the creamy yogurt gives it and the touch of the orange, ideal.
    Happy Thursday. Greetings.

    OdpowiedzUsuń
  10. ¡¡Hola!! Rico pastel y preciosa decoración, me ha gustado mucho y tiene que estar muy bueno. Besitos.

    OdpowiedzUsuń
  11. Nigdy nie robilam jeszcze ciasta jogurtowego. Z mila checia wyprobuje Twoj przepis ♥

    OdpowiedzUsuń
  12. Wygląda bardzo apetycznie, dziękuję za odwiedziny :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Hola Margarita. Muchas gracias por tu visita y comentario en mi blog. Siempre es un placer poder ver a personas nuevas y además un tanto lejanas.
    Suelo hacer bizcochos de yogur ya que además de fáciles siempre salen muy ricos. Y este que has hecho no es la excepción ya que por el aspecto que tiene se ve que estará exquisito.
    Un abrazo y confío en que nos sigamos viendo.

    OdpowiedzUsuń
  14. Wygląda niezwykle apetycznie, chętnie wypróbuję ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Der Kuchen sieht sehr lecker aus! Danke für das Rezept :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Kocham ciasta jogurtowe :D Bardzo często je robię :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Pięknie wygląda i to na pewno smaczne ciacho...

    OdpowiedzUsuń