niedziela, 23 października 2022

Cebularze


 CEBULARZE






Składniki na 14 sztuk

4 szklanki mąki pszennej
5 łyżek oliwy z oliwek 
1 szklanka ciepłej wody
50 g. świeżych drożdży
płaska łyżka cukru
płaska łyżka soli

Mąkę przesiać do plastikowej miski, zrobić dołek do którego dać cukier, drożdże i pół szklanki ciepłej wody. Przykryć ściereczką i odstawić na 20 minut w ciepłe miejsce. Po dwudziestu minutach wsypać sól, resztę ciepłej wody i oliwę z oliwek. Z początku mieszać łyżką, następnie ręcznie wyrobić ciasto. Ja wyrabiałam ok 7 minut. Ciasto dobrze odchodzi od ręki, w razie gdyby lekko się kleiło, ręce należy posmarować oliwką. Ponownie umieścić w misce, nakryć ścierką i odstawić na godzinę w ciepłe miejsce.

Gdy rośnie przygotujemy cebulę;

6 średnich cebul
1/2 łyżeczki zmielonego kminku
pieprz czarny
sól do smaku
łyżeczka przyprawy rosołowej bez glutaminianu
3 łyżki oliwy
czarnuszka

Cebulę obrać i pokroić w piórka. Zeszklić na patelni z oliwką i przyprawami. Przestudzić. 
Ciasto po godzinie delikatnie odpowietrzyć ugniatając ok 2 minuty. Wykonać placuszki, połozyć na nich farsz z cebuli, posypać czarnuszką. 

Cebularze piec 20 minut w 160*  

Smacznego. 








10 komentarzy:

  1. Rewelacja! <3 Pysznie się prezentują :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jaki fajny przepis. Warto wypróbować.

    OdpowiedzUsuń
  3. Estos panecillos quedan muy buenos, una vez hice unos parecidos.
    Besos.

    OdpowiedzUsuń
  4. These look so delicious. Thanks for sharing, Valerie

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam na nie przepis , nie wiem czy taki sam. Nigdy ich nie robiłam. Wyglądają obłędnie. Pozdrawiam serdecznie 🌷🌷🌷🌷

    OdpowiedzUsuń
  6. Nigdy nie robiłam i nie jadłam cebularzy. Wyglądają tak smacznie, że wypróbuję Twój przepis.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie ma to jak domowe cebularze :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wyglądają pysznie 🤤 muszę w końcu upiec 😊

    OdpowiedzUsuń