czwartek, 10 listopada 2022

Ciasto drożdżowe z masłem orzechowym


 CIASTO DROŻDŻOWE 

Z MASŁEM ORZECHOWYM




Ciasto jest miękkie i pyszne. W środku jest masło orzechowe z orzeszków ziemnych, a wierzch polałam lukrem i posypałam orzechami nerkowca i ananasem suszonym.

Przygotuj dużą tortownicę oraz;

1/3 szklanki cukru
40 g. świeżych drożdży
500 g. mąki 00
niepełną szklankę mleka
3 surowe żółtka
1/4 kostki masła lub margaryny (u mnie margaryna)
Mały słoiczek masła orzechowego
cukier puder kilka łyżek

 Składniki wyjmij z lodówki wcześniej, szczególnie jaja. Mleko podgrzej lekko w mikrofali i wlej do miski, wsyp cukier i wkrusz drożdże. Wymieszaj, nakryj i odstaw w ciepłe miejsce na 20 minut.  
Po tym czasie do wyrośniętego rozczynu wsyp przesianą mąkę, dodaj żółtka i wlej ostudzone masło. Wyrób kilka minut na blacie. Ciasto od razu odchodzi od ręki, przy wałkowaniu nie przykleja się. Po wyrobieniu rozwałkuj na długi prostokąt, wyłóż na całość masło orzechowe, rozsmaruj go i zawiń jak roladę. Na dno formy daj papier do pieczenia, a wałek ciasta zwiń w kółko na środku blachy. Nagrzej piekarnik do 30*, formę nakryj ściereczką i włóż ją do piekarnika, lekko uchyl drzwiczki. Pozostaw na godzinę w celu urośnięcia. Po godzinie wyjmij a piekarnik nastaw do 180*. Włóż ciasto do nagrzanego do 180* piekarnika i piecz 20 minut.

Do filiżanki wsyp cukier puder i wlej łyżkę lub dwie( w zależności jaki chcesz lukier) wrzątku.
Posmaruj lukrem gorące ciasto i posyp bakaliami.

Smacznego.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz