sobota, 19 listopada 2022

Pizza łatwy przepis

 

 PIZZA ŁATWY PRZEPIS



Pizza to tradycyjny wypiek kuchni włoskiej. Tego roku gdy wróciłam z Rzymu, obiecałam sobie, że nie zjem pizzy przez co najmniej pół roku. Nie mogę się bez niej obejść. W każdy weekend piekę. Ciasto jest puszyste, nie trzeba zagniatać. Spód smaruję domową passatą pomidorową. To nic innego jak moje przeciery z dodatkiem przypraw. Podgrzewam je i odparowują się, stają się gęste. Idealne do posmarowania ciasta.

Składniki na dużą pizzę;

25 g. świeżych drożdży 
5 łyżek oliwy z oliwek ( u mnie Virgin )
4 szklanki maki pszennej typ 00
1 szklanka letniej wody
łyżeczka cukru
łyżeczka soli


Mały słoik pomidorowej passaty
2 cebule
Pieczarki
suszona bazylia, pieprz i ulubione przyprawy

Mąkę przesiej do miski, zrób dołek, wsyp cukier, dodaj rozdrobnione drożdże i wlej połowę wody.. Przykryj i odstaw na 20 minut w ciepłe miejsce. 
Po tym czasie dolej resztę wody, wsyp sól i dodaj oliwę, Ciasto wymieszaj, utwórz ręką zwartą bryłę i zagnieć ją, Tę czynność rób ok 4 minuty. Ciasto rozwałkuj i umieść na papierze do pieczenia w formie. Ponownie odstaw w ciepłe miejsce na 1 godz. 

Gdy ciasto rośnie przygotuj pieczarki z cebulką. Podsmaż je na patelni, dopraw do smaku.

Masę z pieczarek wyłóż na wyrośnięte już ciasto. Piekarnik nastaw do 180* i piecz 20 minut.

Smacznego.




8 komentarzy:

  1. Anche a me piace molto la pizza!Ciao

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny przepis, akurat dla mnie, bo nie kręcą mnie zbyt skomplikowane. A ten przepis na pizzę nawet mnie chyba się uda. Też ją lubię, ale od czasu do czasu, tak, by nie zapomnieć jak smakuje. To kolejny Twój przepis, który adoptuję. Dzięki...
    Pozdrawiam serdecznie...

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny i niekomplikowany przepis:))))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
  4. Pizza to zawsze trafiony wybór :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super przepis, który warto wypróbować.

    OdpowiedzUsuń
  6. Pizza nie da się nie lubić, więc przepis jak najbardziej godny powtórzenia...

    OdpowiedzUsuń
  7. Dawno nie jadłam pizzy, chętnie zrobię, tylko bez cebuli :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam domową pizzę, Twoja wygląda bardzo smakowicie 😍

    OdpowiedzUsuń